Avatar billede kimtraeger Nybegynder
13. august 2007 - 20:26 Der er 17 kommentarer

Hvordan får jeg drop down menu oven på mit flash galleri?

Jeg har lavet et meget simpelt galleri i flash som jeg gerne skal have ind på mit site i dreamweaver.
Jeg kan sagten tilføje flash filen i dreamweaver eneste problem er at det ligger sig oven på alt det andet - som et slags top layer. Da jeg har lavet nogle drop down menuer i fireworks skjuler disse menuer sig under "galleri-layeret" hvordan gør jeg at disse menuer kommer oven på mit flash galleri?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. august 2007 - 08:30 #1
Normalt bruger man z-index, men så vidt jeg husker, vil Flash altid lægge sig øverst. Og eller eksperimenter med z-index.
Avatar billede kimtraeger Nybegynder
14. august 2007 - 14:45 #2
z-index?
er rimelig ny i at lave hjemmesider - så ved ikke meget mere end der er i adobes total training...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 01:59 #3
Sjovt, jeg har ikke fået mail på din kommentar.
Z-index bestemmer hvad der skal ligge øverst. Og Flash vil altid lægge sig øverst, og kan altså ikke styres med z-index.
Avatar billede traeger Nybegynder
17. september 2007 - 10:35 #4
Nej har rodet rundt med z-index, men som hjalp det lige lidt - nogen anden vej omkring problemet?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 10:43 #5
Desværre, sådan er det nu engang lavet. Flash vil altid stå forrest.
Avatar billede traeger Nybegynder
17. september 2007 - 10:50 #6
nogen anden vej man kan lave et forholdsvis let fotogalleri, uden de store forudsætninger, men sådan at man kan tilpasse det i ens design?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 11:05 #7
Så skal du over i php eller asp. Man kan vidst også lave noget via JavaScript, hvor filer fra en bestemt folder bliver listet med thumbnails, men det er ikke en ideel løsning. Frontpage kan også, men kræver sansynligvis Frontpage Extensions på siden. Det ville jeg holde mig fra.
Avatar billede traeger Nybegynder
17. september 2007 - 13:22 #8
Findes der noget program der kan genrere et galleri?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 13:31 #9
Ja, men de benytter sig stadig af de nævnte teknikker.
Avatar billede traeger Nybegynder
17. september 2007 - 13:36 #10
Jaja, men evt. navne på pågældende programmer???
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 13:46 #11
Ja, men det kræver først og fremmest at din server understøtter den metode du vil bruge.
Avatar billede traeger Nybegynder
17. september 2007 - 14:40 #12
ja - du kan godt høre jeg ikke har lavet verdens fleste hjemmesider?
Men har mit domæne ved B-one - som så er må være serveren?
ndtil veidere har jeg lavedet photoshop genere mine gallerier, der er dog ikke mange muligheder hvad angår ændringer i designet hvis du laver det i photoshop. Leder derfor efter en måde at lave gallerier, som kan inkorporeres i designet - hvilket jeg synes flash gjorde - indtil jeg fandt ud af at det lagde sig som øverste layer og skærmede for mine dropdown menuer
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 15:04 #13
Ok. Hvor meget kan du med html? javaScript? Andre sprog? Kan du vise hvordan din side skal se ud?

Denne side, http://www.digiphoto.dk/milfly/ er lavet i PHP. Det er en stak filer man henter, uploader, og laver nogle få ændringer. Dermed har man et galleri med upload og det hele.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 15:11 #14
Med one.com, har du tilsyneladende ikke Frontpage Extensions installeret. Dermed ryger den nok nemmeste løsning for dig - Frontpage - sig en tur. Dermed skal du ud i noget avanceret Server Side scriptsprog a la PHP eller ASP, for at få det lavet du ønsker. Alternativet er en pakkeløsning a la http://www.digiphoto.dk/milfly/ hvor det hele er lavet for dig.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 18:50 #16
Respons?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. februar 2008 - 05:40 #17
?