Avatar billede busch Nybegynder
13. august 2007 - 18:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

En ny computer

Jeg har nu haft min nuværende computer i ca. to år, og jeg mener, det er på tide, at skifte den ud. Jeg står bare med det problem, at jeg i de to år ikke har holdt mig opdateret indenfor den nyeste hardware osv.

Jeg skal altså have en ny computer og mine krav er følgende:
8.000 kr. maks.
Jeg har selv skærm, tastatur, mus, headset og kabinet.
Den skal være så lydløs som muligt.
En Intel CPU
Den skal bruges primært til at spille på, så jeg søger selvfølgelig et hurtigt grafikkort, en god processor og en masse ram :)

Ud over det, så er jeg selv i stand til at samle den.

På forhånd tak!
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. august 2007 - 19:33 #2
Går man ud fra de billigste priser bliver det samlet 7988.00kr
Avatar billede busch Nybegynder
13. august 2007 - 19:47 #3
Tak for svaret, drgonzo, jeg har lige nogle yderligere spørgsmål til dine valg :)

Jeg har hørt gode ting om Western Digitals harddiske og tænkte på, om det er et bedre valg, end den Samgsung, du har udpeget for mig?

Hvis jeg nu ikke bryder mig om Gigabyte, kan du så anbefale noget andet?

I øvrigt dropper jeg også DVD-drevet, da jeg har en 3-4 stykker liggende, som ikke bliver brugt til noget.
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. august 2007 - 19:57 #4
Samsung diske er jeg selv stor fan af, de er verdens største disk producent og deres diske er kendt for at være kølige, stabile og lydløse. WD er sikkert også rigtigt fine, det er nok lidt en smagssag :)

Er der en speciel grund til du ikke kan lide gigabyte? De laver nogen af de bedste kort på markedet, specielt overclockere der virkeligt skal presse deres system er blevet rigtig glade for gigabyte DS3 serien. ASUS laver også gode kort.
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=387515

Ja dvd drevet er vist ikke nødvendigt :)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
13. august 2007 - 20:03 #5
bare en lille bitte kommentar. WD's diske er som regel rigtig gode, jeg har kun brugt WD i nogle år nu, og har aldrig haft problemer. SHG bruger WD diske i deres systemer :P.

Og ang. Bundkort, hvis du ikke kan lide gigabyte, (hvilket jeg ikke kan forstå, det er et rigtig godt mærke) så er der også MSI eller Asus som gonzo drengen forslår :P
Avatar billede busch Nybegynder
13. august 2007 - 20:44 #6
Jeg sidder med et Gigabyte bundkort lige nu og det fungerer skam fint. Jeg har aldrig haft problemer med et bestemt mærke endnu, så det er ikke fordi, jeg hader Gigabyte på nogen måde, jeg kunne måske bare godt tænke mig at prøve noget andet :)

Kom også lige i tanke om, at jeg lige nu har en ret larmende strømforsyning.
Jeg mener, at SeaSonic skulle være ret godt, men synes, jeg har hørt et sted, at det også er dem, der fremstiller Corsairs modeller?

Er det i øvrigt nødvendigt med en anden køler til processoren?
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. august 2007 - 20:51 #7
Du skrev jo så lydløs som mulig. så skal der ny cpu køler til, selvom de er blevet meget bedre det sidste års tid.

Corsair er bare den fedeste PSU på markedet lige nu, modulære stik så du kun behøver have de nødvendige ledninger sat i PSU, slut med kabel salat :)
Avatar billede busch Nybegynder
13. august 2007 - 21:05 #8
Godt, det ser jo fint ud :)

Kan det betale sig at købe det hele ved forskellige forhandlere, eller er det bedst at få så meget som muligt ved en enkelt?

Kunne også godt tænke mig at vide, om ikke det er overkill med det grafikkort, du har valgt? Spiller mest CS og WoW og det er primært i WoW, jeg ikke er tilfreds med mine framerates i de højere opløsninger...
Avatar billede egr_sli Nybegynder
13. august 2007 - 21:07 #9
Corsair eller Enermax laver de bedste PSU'er på markedet synes jeg, jeg forstår bare ikke hvorfor corsair ikke laver en "større" model, end 620W'eren? Den er efterhånden 1½ år gammel. Seasonics psu'er synes jeg er enormt dyre i forhold til hvad man får.
Jeg kunne aldrig finde på at købe andet end modulære Psu'er i fremtiden!
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. august 2007 - 21:45 #10
jo måske er det lidt overkill, men dit indledende spm lød jo bla sådan her

"Den skal bruges primært til at spille på, så jeg søger selvfølgelig et hurtigt grafikkort" ;)
Avatar billede busch Nybegynder
13. august 2007 - 23:46 #11
Well, jeg overvejer stadig... kan godt tænkes, at jeg bytter gfx ud med et andet, men det har jeg ikke helt besluttet endnu.

Anyway, tak for hjælpen begge to... drgonzo skal lige svare, hvis han vil have point for sin hjælp, går jeg ud fra?
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. august 2007 - 09:19 #12
Vi kan jo vente med point til du har fået et system samlet :)

Skal du køre Vista eller XP? Kører du XP er der jo ingen grund til et dyrt DX10 kort, et X1950XT eller GForce 7950GT vil også nok klare dit behov
Avatar billede busch Nybegynder
14. august 2007 - 14:18 #13
Havde tænkt mig at starte med XP og måske senere gå over til Vista... er nemlig stadig lidt usikker på, hvad der kører ordentligt på Vista :/

Der går nok nogle uger, før jeg foretager et køb, men er glad for, at jeg har fået en fornemmelse af, hvilke ting, der skal smides i maskinen :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. august 2007 - 15:02 #14
coolio, bare sig til hvis du har flere spm :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. august 2007 - 15:02 #15
øhh her :)