Avatar billede gamersplanet Nybegynder
13. august 2007 - 14:04 Der er 13 kommentarer

Computerskærm er helt sort når jeg trykker power on.

Hej. Jeg er igang med at rode med en ældre Pentium 4 maskine, med et Radeon 9600, onboard lydkort og netkort. 1x 80 gb seagate harddisk og en 60 gb maxtor hdd (begge IDE). Der sidder 2 GB G.Skill pc 3200 ram i. men fra original sidder der 1,5 gb kingston pc 3200 ram i.

Først og fremmest startede computeren med at gå i bluescreen når windows internet explorer eller andre iconer blev dobbeltklikket på i windows. Jeg formaterede computeren og ville installere windows igen, men da jeg installerede windows meddelte den at der var en masse filer som den ikke kunne kopiere og det har jeg aldrig oplevet før med min windows xp cd.

Jeg formaterede igen og skal nu til at installere windows, men når jeg trykker power on sker der ikke andet end hele pc'en starter, der kommer bip, blæsere, harddiske kører, men intet skærm billede. Jeg har prøvet at skifte bagpå til DVI fra standard VGA og omvendt, uden held.

IDE-stik er korrekt sat i, og powerkabler er slået til. strømforsyningen er en NQ-4001BX 400 watt og er forholdsvis ny.

Jeg har prøvet at skifte hardiske, jeg har prøvet at skifte grafikkort til et Radeon AX800 uden held.

Har prøvet en anden xp cd, begge er SP2 - heller ikke nogen forskel, begge meddeler at den ikke kan indlæse nogle bestemte filer, hvilket den starter med at sige fra 44% af windows installationen og helt frem til 100%

Hvad kan være galt, jeg føler selv at jeg normalt har ret godt styr på computere og kan sagtens godt lave dem normalt, men har bare set mig blind på denne.

P.s. der er ikke nogen jumper at fjerne fra bundkortet - har tjekket igennem og jeg har ingen manual med til computeren.

Venlig Hilsen
Emil Hansen
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
13. august 2007 - 14:09 #1
Hej,

Har du prøvet en anden skærm bare for en sikkerheds skyld, prøv evt. med et andet dvd drev, havde noget lignede fejl under windows installationen med mit media center, så prøvede jeg med et andet drev og så kørte den uden problemer :S
Avatar billede gamersplanet Nybegynder
13. august 2007 - 14:16 #2
hej sjovt du siger det, der sidder vel og mærket et DVD drev og et CD drev i pc'eren - indtil videre har jeg brugt CD drevet. Af skærme har jeg prøvet at skifte, men der er ingen forskel.

Venlig Hilsen
Emil Hansen
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
13. august 2007 - 14:32 #3
Prøv engang med dvd drevet og se om det har nogen effekt
Avatar billede gamersplanet Nybegynder
13. august 2007 - 14:46 #4
jeg kan slet ikke se noget på min skærm jo. Den er helt sort når den starter :(

Venlig Hilsen
Emil Hansen
Avatar billede corleonedk Nybegynder
13. august 2007 - 15:41 #5
Har du tjekket at grafik kort ikke behøver sit eget strømkabel.Lyder som om det slet ikke får strøm.
Avatar billede gamersplanet Nybegynder
13. august 2007 - 15:52 #6
Jah det har jeg, det er et gammelt AGP-kort (radeon 9600) det er så sløjt at det ikke behøver ekstra strøm, men jeg kan lige prøve at skifte til kortet (ax800) og se om det hjælper eller ej

Venlig Hilsen
Emil Hansen
Avatar billede gamersplanet Nybegynder
13. august 2007 - 15:57 #7
Der er ingen forskel på det, skærmen står stadigvæk i sort.

Venlig Hilsen
Emil Hansen
13. august 2007 - 16:00 #8
... helt sort - svarende til at PC'en er slukket ?

Hverken BIOS / POST ell. lign. .. ?

Har PC'en (også) On-Board grafikkort ?
Avatar billede gamersplanet Nybegynder
13. august 2007 - 16:09 #9
Jah ligesom skærmen var slukket, powerknappen på skærmen står og blinker imens computeren kører.

Den kommer ikke frem med noget som helst på skærmen og den reagere heller ikke hvis jeg trykker på F1 F2 eller lign.
Pc'en har ikke et onboard gfx, bundkortet er et AsRock med en Via chip på.

Venlig Hilsen
Emil Hansen
Avatar billede gamersplanet Nybegynder
13. august 2007 - 16:23 #10
http://da.wikipedia.org/wiki/Billede:ASRock_K7VT4A_Pro_Mainboard.jpg det ligner ret godt det bundkort jeg roder med.

Venlig Hilsen
Emil Hansen
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. august 2007 - 17:43 #11
det lyder meget som en sveden agp port, kan du prøve gfx kortet i en anden maskine? Prøv med kun 1 ram blok af gangen
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. august 2007 - 17:44 #12
men har selv prøvet det med filerne og der kunne jeg bare ikke installere XP pro, home edition gik finno.. meget mystisk
Avatar billede Jensen DK Novice
14. august 2007 - 06:30 #13
Har du prøvet at fjerne batteriet fra bundkortet i 5 min.