Avatar billede sylle Novice
13. august 2007 - 08:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Slå hjælpefunktion fra på Mac

Hejsa

Jeg har fået slået en funktion til på min Mac, som jeg vil tro er en form for hjælpefunktion. Mac'en udtaler programnavn, når jeg klikker på et vindue i et program, og den udtaler menupunkterne jeg fører pilen over. Der er også begyndt at kommer en sort markering omkring forskellige valgmuligheder i vinduerne. Står jeg på skrivebordet kommer der en sort markering omkring Machintosh HD.

Er der nogle der kan hjælpe mig - det er en ret irriterende funktion!
Avatar billede macintosse Nybegynder
13. august 2007 - 08:40 #1
Æble+F5
Avatar billede macintosse Nybegynder
13. august 2007 - 08:41 #2
Systemindstillinger > Universel Adgang, her kan du se tasteturgenvejene
Avatar billede sylle Novice
13. august 2007 - 08:54 #3
Super - mange tak for hjælpen - jeg var ved at blive vanvittig!! :o)
Avatar billede sylle Novice
13. august 2007 - 08:55 #4
kan du ikke sende et svar, så jeg kan give dig point?
Avatar billede macintosse Nybegynder
13. august 2007 - 09:01 #5
Jo da ;-)
Avatar billede macintosse Nybegynder
13. august 2007 - 09:02 #6
Du kan slå det fra så det ikke sker igen ved en fejl
Avatar billede sylle Novice
13. august 2007 - 09:06 #7
Jeg er først begyndt at bruge Mac igen for et par mdr. siden - og det er sikkert fordi jeg har arbejdet med Flash, hvor jeg ofte bruger Æble+F5, at jeg er kommet til at slå funktionen til. Nu ved jeg hvor den skal slås fra, så det er super fint :o)