Avatar billede pillowcorp Nybegynder
12. august 2007 - 22:48 Der er 8 kommentarer

Skal man ubetinget bruge kølepaste mellem CPU og CPU køler.

Jeg ved ikke om min CPU er brændt af min PC er helt død, og jeg har ikke brugt kølerpasta da jeg byggede min PC for snart 2 år siden.

Nogen entydige råd derude.
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. august 2007 - 22:51 #1
har du mulighed for at teste andre komponenter i din PC så man kan udelukke en ting af gangen, det nemmeste ville være måske at prøve en anden PSU, eller prøve dine dele af 1 af gangen i en anden com?
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. august 2007 - 22:54 #2
Jeg vil sige ja til at man skal bruge kølepasta. Det fjerner noget af den risiko der er ved at tingene ikke passer 100% sammen. Med det sagt, har jeg set et par maskiner som har fungeret fint uden kølepasta.

Men det kan jo også være mange andre ting end lige CPUen som er død. De fleste CPUer i dag (i hvert fald Intel og AMD) slår automatisk fra / sætter hastigheden ned, hvis de bliver for varme. Hvis du har mulighed for det, så prøv at skifte strømforsyningen i din PC, da min erfaring viser at det ofte er her fejlen ligger ved en defekt computer. Næste ting er bundkortet.
Avatar billede c-holst Novice
13. august 2007 - 12:55 #3
helt død er ofte mange ting her på E!

er der noget lys på bundkortet. ofte er der en lille lampe som lyser.
er der nogen blæsere der kører, evt bare en lille omgang eller mere.
kommer der lyde fra drev som spinner op
har du mulighed, kan du jo også måle om din psu leverer strøm
Defekte ramblokke give uforudsete problemer som ikke udløser beepcoder. prøv en af gangen

ofte kan det hjælpe at skille ALT ad og samle det igen efter en rengøring af diverse dele

ofte kan en reset af cmos være en god ide. fjern det lille runde batteri på bundkortet
ca 1 time eller konsulter din manual
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. august 2007 - 13:11 #4
ja så burde der være lidt at gå igang med ;)
Avatar billede pillowcorp Nybegynder
13. august 2007 - 18:39 #5
Tak for alle jeres bud - jeg går igang....
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. august 2007 - 19:06 #6
held og lykke
Avatar billede pillowcorp Nybegynder
18. august 2007 - 09:29 #7
Det var min PSU som var død på trods af at jeg havde købt en såkaldt kvalitets PSU i sin tid fra Chill Innovation 450 W - men det er altså ingen garanti så min points må vel gå til drgonzo.
Nu er det bare så lang tid siden jeg har brugt eksperten at jeg helt har glemt hvordan man tildeler point, hvordan f..... er det nu man gør - det virker ikke umiddelbart nemt ...????
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. august 2007 - 09:47 #8
Det er fordi du lige skal have drgonzo til at lægge et svar. Indtilvidere er der kun lavet kommentar. :-)