Avatar billede Syska Mester
06. juni 2001 - 10:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad står LPT for???

Jeg kan ikke finde nogen steder på nettet hvad LPT står for, er der nogen af jer der hvad hvad det sår for???????
Avatar billede otis Nybegynder
06. juni 2001 - 10:53 #1
Det er din printerport, ved sgu ik hva det præcist står for ? *G*
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
06. juni 2001 - 10:55 #2
mener det er Line Printing Terminal
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
06. juni 2001 - 10:56 #3
eller Local PorT blandt msdos programmører (back in the good ol\' days) :-)
Avatar billede wisen Nybegynder
06. juni 2001 - 10:57 #4
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
06. juni 2001 - 10:57 #5
eller Local PrinTer ?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. juni 2001 - 10:58 #6
LPT (line print terminal) is the usual designation for a parallel port connection to a printer or other device on a personal computer. Most PCs come with one or two LPT connections designated as LPT1 and LPT2. Some systems support a third, LPT3. Whatever the number, LPT1 is the usual default. You can add a parallel port for a second printer or other device by buying and adding a parallel port adapter card to your computer. An LPT port can be used for an input device such as QuickCam, a video camera used with CU-SeeMe.
Parallel computer connections traditionally have used the Centronics signalling interface for printer communication. A newer standard called EPP/ECP supports the older interface while providing faster communication for a range of devices, including scanners and video cameras.
Avatar billede davs Nybegynder
06. juni 2001 - 11:09 #7
I asus manualen er det beskrevet således:
LPT (Line Printer Port)
Logical device name reserved by DOS for the computer parallel ports. Each LPT port is comfigured a different IRQ and address assignment.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. juni 2001 - 11:12 #8
tak for point :)