Avatar billede faramir Nybegynder
12. august 2007 - 11:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Logitech G7 hakker??

Hej eksperter

Min Logitech G7 hakker som om at den mister forbindelsen i splitsekunder når jeg downloader og surfer på krævende hjemmesider. Hvad kan problemet være?
Jeg sidder på en MacBook Pro men problemet er både under WindowsXP og OSX.
Avatar billede strych9 Praktikant
12. august 2007 - 11:10 #1
Typisk vil det være fordi du har sat receiveren et uheldigt sted. Den skal feks stå mindst 30 cm væk fra monitors og magneter.
Vær desuden opmærksom på underlaget. Optiske mus bryder sig ikke om træ underlag. Prøv at køre den på et hvidt A4 ark og se hvordan det går.
Avatar billede strych9 Praktikant
12. august 2007 - 11:10 #2
"Den skal feks stå mindst 30 cm væk fra monitors og magneter."
- og til tider også trådløse access points.
Avatar billede faramir Nybegynder
12. august 2007 - 11:26 #3
Ok, min mus opholder sig omkring 40 cm fra recieveren. Der står en Apple Airport Extreeme 20 cm fra dem begge. Den kan så være problemet? Tidligere har jeg oplevet problemet hvor den stod på gulvet (står på bordet nu), så hvor langt væk skal jeg sætte routeren?
Jeg har den kørende på en Qpad musemåtte så det skulle ikke være et problem...
Avatar billede elm Nybegynder
18. august 2007 - 19:51 #4
Jeg har en mus nøjagtig magen til og den gør det også, jeg har prøvet med forskellige placeringer at modtageren, jeg har prøvet andre USB porte på computeren, jeg har endda prøvet at tilslutte den min bærbare, men lige lidt hjælper det, den hakker stadig.
Så hvis der er en der har et pr guldkorn, så lytter jeg gerne med.

/elm
Avatar billede elm Nybegynder
18. august 2007 - 19:56 #5
Skal måske lige sige at de sidste nye drivere er instaleret, på en maskine med Windows Vista..
Avatar billede faramir Nybegynder
18. august 2007 - 21:28 #6
Jeg har lige forsøgt at flytte min router ca. en meter væk fra min mus og reciever og nu virker det ganske fint. Så det var routeren det drejede sig om. Kan strych9 lægge et svar?
Avatar billede strych9 Praktikant
18. august 2007 - 23:36 #7
Det plejer at være signalproblemer elm. Hvis du har alle enheder som benytter signal i 2.4GHz båndet til at stå med pæn afstand, så se efter andre ting. Feks kan store metalflader reflektere signalet og på den måde ødelægge det.