Avatar billede simplus Nybegynder
11. august 2007 - 23:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

indgående og udgående server til mail

Jeg vil gerne vide om jeg på lovlig vis kan få fat i:

1. internetprotokol (om det er IMAP4 eller POP3)
2. indgående server
3. udgående server

det eneste jeg har af information er min udbyders navn og min email adresse selvfølgelig.

Som jeg nævnte før, vil jeg selvfølgelig ikke ud i ulovlige metoder, men jeg har hørt at man kan skrive et meget kort c/c#/c++ program og få fat i de informationer på lovlig vis. Eller findes det måske en hjemmeside som viser de informationer - ligesom myip.dk viser ip informationer?

Jeg håber på at i kan hjælpe, da min boligforening (som også er min udbyder) er enormt dårlige til at hjælpe. Aldrig i mit liv har jeg set så dårlig support. Vil derfor helst undgå at kontakte dem, men hvis man ikke kan komme uden om det, så må jeg vel bare kontakte dem...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. august 2007 - 23:16 #1
Spørg din nabo ;)  Evt. kig i indstillingerne i deres mailprogram. Eller brug webmail.
Avatar billede simplus Nybegynder
11. august 2007 - 23:24 #2
Vi har faktisk spurgt vores meget venlige naboer, men de er langtfra computer interesserede og mail bruger de ikke.

Deres mail progam er på en online hjemmeside, og jeg ved ikke helt om jeg kan tjekke det, der? Jeg ved ikke helt hvor jeg skal kigge.

Webmail? Kan jeg venligst få det uddybet? - Hvor, hvad, hvem?
Avatar billede simplus Nybegynder
11. august 2007 - 23:37 #3
Med webmail mente du måske at jeg bare kunne gå på nettet med min mobil og derfra tjekke min mail? Hvis du mente det, kan jeg jo kun give dig ret. Det havde jeg faktisk ikke tænkt på før. Dog vil jeg helst gøre brug af den indbyggede mail-tjeneste i min telefon. Så får jeg nemlig mine mails på samme måde som en almindelig sms.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. august 2007 - 23:52 #4
Jeg mener ikke noget specielt med webmail, blot at man så er fri for at tænke på alle de indstillinger. Om det er realistisk for dig vides ikke.

1) Du må udvide din bekendskabskreds med flere naboer...
2) Du må søge på Google med navnet på jeres udbyder
3) Du kan nævne navnet på din udbyder her - der kan komme nogen, der ved noget
4) Ring til deres support, som sidste mulighed ... ;(

Nej, man kan ikke bare gætte, eller få et program til at finde, navnene på gyldige mailservere for en udbyder. Eneste mulighed ville være at løbe en masse IP-adresser igennem, som ligner din, og se om relevante porte svarer. Og det er vel lidt uldent, og ligner en portscan.
Avatar billede simplus Nybegynder
12. august 2007 - 00:07 #5
1) Har skam snakket med flere end 1 nabo, ingen vidste som sagt noget.
2) Har jeg allerede prøvet, deres hjemmeside er lige så dårlig som deres support. Fyld med fejl, døde links og ikke mindst, meget lidt information.
3) Det bliver ikke nødvendigt, klokken er nu 24 og jeg får nok først svar imorgen hvis jeg overhovedet får svar. Så kan jeg lige så godt ringe til min udbyder imorgen.
4) Henviser til punkt 3

Jeg takker ihvertfald for hjælpen.
Avatar billede simplus Nybegynder
12. august 2007 - 00:28 #6
Læg svar for point.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2007 - 10:37 #7
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede simplus Nybegynder
12. august 2007 - 14:18 #8
.