Avatar billede peder-dingo Nybegynder
11. august 2007 - 17:04 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Geforce 8800GS vs. 7900gt+7950gt

Hej.
Hvordan ligger et 8800gs 320mb kort i forhold til fx et 7900gt kort? Og evt. hvad er bedst af 8800gs 320 mb eller 7900gt 256mb i SLI med 7950GT 512 mb?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
11. august 2007 - 17:17 #1
generelt vil jeg klart anbefale at du tager et nyere kort, i stedet for to ældre kort, da SLI ikke rent teknisk betyder dobbelt performance (rent teoretisk burde det være sådan)

8800 serien byder også på understøttelse af af DirectX 10, som er en kæmpe fordel i fremtidens spil.

Jeg ville klart tage 8800 GTS'eren!

Du kan evt. sammenligne kort her: http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html
- vælg de to kort du vil sammenligne, og vælg derefte et spil du vil sammenlinge de to kort i.
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. august 2007 - 22:42 #2
Ville også tage 8800 kortet, tager du ikke det så snup et ATI X1950XT og glem gforce kortene
Avatar billede kfz Nybegynder
12. august 2007 - 09:58 #3
du kan heller ikke køre et 7900GT og et 7950GT i SLI under alle omstændigheder.
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. august 2007 - 12:01 #4
ja den havde jeg da helt overset, skal du køre SLI skal det være 2 ens kort..

2 stk 7950GT i SLI vil være en smule hurtigere end et 8800GTS, men de vil også bruge mere strøm og generere mere varme. 8800 kortet er også DirectX10 klar, det er 7950GT ikke
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
12. august 2007 - 13:08 #5
Ahh, okay... Smart! :) Hvad er DirectX10 egentlig? Har hørt et del om det nemlig... Hvad med fx 64bit Windows? Hvad kræver det for at køre det og hvad er fordelen ved det?
Gode svar I har givet forresten! :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. august 2007 - 13:12 #6
lige nu er den eneste fordel ved 64bit at du kan have over 4GB ram, til gængæld er der mange driver problemer i 64bit, spil ydelsen i DX10 er ike for god endnu i 64bit versionen..

lidt info om DX10
http://www.gamesforwindows.com/en-US/AboutGFW/Pages/DirectX10.aspx
Avatar billede kfz Nybegynder
12. august 2007 - 14:34 #7
DX10 er fremtiden, der vil gå nogle år før spil rigtig understøtter mulighederne i det(der er enkelte spil, som vha. patch kører DX10 i stedet for DX9, men de udnytter overhovedet ikke mulighederne i DX10 endnu)

vil uden tvivl anbefale dig at købe et DX10 kompitabelt kort.

Ang. kort vil jeg anbefale 2x8600GTS - du får for færre penge en ydelse der ligner 1x8800GTS, dog som drgonzo siger, så bruger det mere strøm og genererer mere varme, så det er en smagssag hvad man vil.
Du skal også være opmærksom på at du ikke kan køre dualview(et billede på computerskærmen og et på tv'et f.eks.) med 2 grafikkort i SLI.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
12. august 2007 - 14:54 #8
jammen 2x8600 GT (eller bare 8600 GT i det hele taget) understøtter da ikke DX10 gør det?
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. august 2007 - 15:02 #9
september = Crysis. savle savle savle.. Biochock kommer snart og vil være DX10, lost planet fås i DX10, den kører dog ikke for godt, men anyway

Jo alle 8xxx er DX10 kort, selv 8500, det samme gælder radeons HDserie

KFZ - 2stk 8600GTS, selv de billigste koster 1270kr stykket, altså 2540kr. 8800GTS 320mb fås til 1995kr og yder 15-20% bedre end 2 stk 8600GTS. 8800GTS 640mb fås fra 2585, så 2 stk 8600GTS vil aldrig kunne betale sig
Avatar billede kfz Nybegynder
12. august 2007 - 16:00 #10
drgonzo - ja det kan jeg godt se, fik det forvekslet med 8600GT.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
12. august 2007 - 16:09 #11
bioshock ser alt for sygt ud!
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. august 2007 - 16:15 #12
Igen 2stk 8600GT koster ca 1700kr og 8800GTS til 300kr mere uder 50% bedre, selv et X1950XT til 1400kr yder bedre og koster mindre, så igen kan det ikke betale sig.

SLI/CF er efter min mening spild af penge med mindre du køber de største kort, ellers vil du altid kunne få et enkelt kort der yder lige så godt, koster mindre, udvikler mindre varme og bruger mindre strøm..
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. august 2007 - 16:18 #13
både crysis og bioshock bliver super fede, og UT2007 og Quakewars heller ikke at glemme, er spænt på at se den nye UT engine på en quad CPU som den netop skulle være optimeret til
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. august 2007 - 16:19 #14
uder = yder
Avatar billede egr_sli Nybegynder
12. august 2007 - 19:25 #15
ye, så mangler vi bare half-life 3 :P
Avatar billede gamersplanet Nybegynder
13. august 2007 - 14:24 #16
At anbefale er at du venter på den nye ATI serie, da det owner mere end nVIDIA. Men hvis du står og mangler et kort så køb et 8800 GTX XT 768 MB ram, det er rigtig godt kort - ATI's nye serie er bare og bliver bare meget meget bedre så det kan ikke anbefale at du bruger for mange penge lige nu. istedet for at vente i et par måneder! :)

venlig Hilsen
Emil Hansen
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. august 2007 - 14:54 #17
ATI´s nuværende HD2xxx serie er da ikke for imponerende, og hvis du tænker 2 gen DX10 kort, mon ikke NVidia også har noget på trapperne? Men man kan jo altid vente et par måneder. Så kommer Penryn, Nehalem osv osv. Spiller du i standard opløsninger og ikke noget psyko som 1920*1200 (så skal du have for 4500kr skærm) så er et 8800 GTS/GTX/ultra længe rigeligt
Avatar billede egr_sli Nybegynder
13. august 2007 - 15:14 #18
Nvidia kommer med et nyt kort på slutningen af året, der understøtter PCI-Express 2.0!
Det bliver spændende at se: http://news.com.com/PCI+Express+2.0+nears+completion/2100-1006_3-6123758.html

"The Inquirer reported that during an analyst webcast, Michael Hara, NVIDIA Vice President of Investor Relations, stated that the G92 will be capable of nearly 1 trillion floating point calculations per second, or 1 TeraFLOPS [1], and therefore be over two times faster than the current GeForce 8800 Ultra"

Jeg venter helt sikkert med at købe et high end grafikkort til slutningen af året!
mit 8800 gts må klare ærterne indtil da :D
Avatar billede gamersplanet Nybegynder
13. august 2007 - 15:22 #19
Ville stadigvæk holde på den nye serie af ATI - ligenu kører jeg med nvidia 7900 gtx og det må siges at være et skod kort. jeg er ikke tilhænger af nvidia længere hvilket jeg var i starten, indtil jeg så ati's banebrydende kort. Desuden harmonere ATI og AMD også bedre end ATI og Intel eller nvidia og AMD. som man siger Intel inside (idiot outside ;)) eller intet inside :p.
hehe, ej men det er jo en smagssag :) - holder på ATI da der kommer en helt ny serie som owner maks.

Venlig Hilsen
Emil Hansen
Avatar billede egr_sli Nybegynder
13. august 2007 - 17:02 #20
Jaeh desværre kunne jeg ikke være mere uenig.
Core 2 duo CPU'erne fra intel har totalt domineret markedet, og nærmest slået AMD ud.
Og med deres E6850 til den lave pris kan AMD slet ikke være med længere...
- desværre, fordi priskrig er ellers en dejlig ting for os forbrugere, og jeg er ikke i tvivl om at AMD svarer igen.

Det samme gælder Nvidia og deres 8800 kort. Super performance/pris, og så er de faktisk ok støjsvage med stock-køleren.

Jeg fortsætter klart med Intel og Nvidia sådan som markedet ser ud lige p.t.
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. august 2007 - 17:18 #21
OK det var nok noget af det mærkeligste jeg længe har læst.

Intel sparker røv med AMD på alle fronter PT, core2duo arkitekturen er AMD så langt overlegent at det har kostet AMD ca 1.000.000.000 i måneden siden den udkom..

7900GTX er nok et af de bedste kort nogensinde lavet, selv nu ligger det kun ca 7% under HD2900XT i overall game fps, og 7900GTX slår faktisk HD2900XT i SLI/CF setup, så hvis dit 7900GTX kører af sur smølf, skulle du måske overveje om det er dit system der fejler noget, måske opdatere GFX drivere, chipsæt drivere mm, hvis du kører XP måske prøve en modded driver fra NGO, for 7900GTX er et super kort der stadig klarer alt.

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=857&model2=709&chart=318 single card overall performance

http://www23.tomshardware.com/graphics_sli2007.html?modelx=33&model1=867&model2=809&chart=378 SLI/CF overall performance

Hvilket kort er det lige fra ATI der er så banebrydende? Der ligger 5 NVIDIA kort foran det største ATI i overall game performance
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=857&model2=709&chart=318

Nvidia er ca 6 mdr foran ATI i udviklingen af DX10 kort, også 2 gen.

Links til den formodede serie fra ATI der skal owne max???

Lige for tiden er det faktisk ikke en smags sag. Intel og NVidia har så stort et performance forspring i de fleste priskategorier. Køber du det største ATI kort i stedet for NVIDIA må det skyldes 1 af 2 ting. 1. Mangel på viden eller 2. ren fanboyisme

Den er vist en om´er Emil ;)
Avatar billede gamersplanet Nybegynder
13. august 2007 - 18:35 #22
Nej. nej og nej.

Som markedet "ser ud" jah, men som markedet kommer til at være - så er AMD og ATI til at foretrække, især nu fordi ATI er opkøbt af AMD så de har nogle nye chippe i produktion. Jeg kan ikke helt linke til noget da det er ting jeg læser i Alt om Data, f.eks.

Jeg synes nuværende kort fra ati er dårlige jah, de larmer og nvidia har udgivet flere nye end ati. ATI er igang med et større projekt og de har jo i en rum tid været i gang med deres R"etellerandet" chip. Jeg venter blot på dagen igen her om ikke så lang tid, hvor amd og ati styrer verdenen endnu engang. Den dag nVIDIA og Intet inside styrer computerverdenen, er den dag helvede fryser til is.

:)
Venlig Hilsen
Emil Hansen
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. august 2007 - 19:13 #23
ja mod tåber kæmper selv guderne forgæves..

Alt om data, nu må du lige, er computer for alle også en source eller hva.. Det er efterhånden længe siden AMD overtog ATI og der er stadig ikke sket det vilde, faktisk er det gået ned af bakke..
Din nedgøren af Intel viser netop din mangel på viden. AMD sad på performance/krone titlen et par år, that´s it, mere er der ikke i det. Intel sidder på alt nu, selv AMD´s totalt overhypede phenom kan jo kun lige løbe fra de nuværende Intel CPU.. Så hvornår er det lige deres chips skal blive så overlegne? Den hedder R600 og sidder bla i HD2900XT og er en fuser. Desuden er Intel et hop ned i produktionsstørrelse (45nm) foran AMD.

Såååå, get over it, Intel og NVidia styrer verden lige nu. Tror det her det man på andre sider ville kalde et troll job. Det bliver ikke mere forkert og u-underbygget end den gang mundgas du kommer med..
Avatar billede egr_sli Nybegynder
13. august 2007 - 21:02 #24
hørt drgonzo, og jeg tror bestemt ikke hverken AMD eller ATi har fået nået specielt ud af at slå pjalterne sammen. Hvis intel og Nvidia slog sig sammen ville det være game over for alle konkurenter xDDDD
Avatar billede egr_sli Nybegynder
13. august 2007 - 21:02 #25
nået = noget
Avatar billede gamersplanet Nybegynder
13. august 2007 - 22:22 #26
Det er meget fint du nedgør et datablad, der højst sandsynligt har meget mere viden end du har somså, for os der læser os til tingene så kan jeg fortælle dig til din oplysning at det er et ganske udemærket blad, der ikke er på samme sølle niveau som K komputer! Ved ikke om jeg synes at AMD's performance er gået ned af bakke, har endnu ikke stødt på et program mine AMD' processore ikke kunne trække? hvorimod en Intel Pentium 4 havde svært ved at følge med min gamle AMD Athlon XP 3000+ Barton. Men okay, hvis du har flere småinfantile og direkte absurde indskydninger, så kom dog blot med alt dit fakta. Igen, ATI kortet som jeg siger, jah det er et forholdsvist nyt kort, men det er jo ikke ligesom 8800 GTX XT som er blevet udvilket og udviklet, men istedet kommer der flere versioner af kortet. Se bare på bedste AGP kort, ATI 1950 XT, og hvad har Nvidia? Geforce 5600 ??? Må jeg være her, jah jeg ved godt vi i dag kører med PCI-E, men jeg er så kyskold, jeg kan ikke stå over øre at I hater på ATI og AMD.

I kan sige hvad i vil - men intel skifter jeg sku aldrig til.
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. august 2007 - 22:49 #27
Alt efter hvilke tests du læser er det enten x1950xt eller gforce 7950GT der er det bedste AGP. Hvis du ikke engang ved hvilke NVidia kort der på markedet så læs lige op på det. AGP er også forældet. 5 bedste pci-e kort på markedet = NVidia og 8800GTX var det første af deres kort og nok derfor det mindst udviklet.

P4, Barton?? Vi snakker core2duo her lille ven, ikke forældet teknologi som du åbentbart hænger dig i. Alle i verden ved jo at Intels netburst arkitektur ikke duede til andet end at spejle æg på, gamle nyheder. Core2duo slår AMD performance, performance/watt, performance/krone, game performance og den assraper AMD i OC

Ja alt om data er noget hø
http://www.tomshardware.com/us/
http://www.xbitlabs.com/
http://www.anandtech.com/
Dette er seriøse hardware sites, læs og lær.

Snakke uden om kan du også. Først kommer der en R-etellerandet der bare skal klare det hele, da den ikke holder vand er det fordi der ikke er udviklet på den. Og der findes ikke noget 8800GTX XT, det findes i GTS, GTX og ULTRA, det ved du heller ikke engang

Jo mere du skriver jo tydeligere er det hvor uvidende en fanboy du er. Fanboyisme er også en fin ting, var selv ATI fanboy i lang tid (faktisk er mit 9600XT næsten kun lige gået på pension), det stoppede da jeg i stedet blev en fan af at få den bedste hardware mulig for et givent beløb. Vi hader ikke på noget, vi forsøger at give spørger det bedst mulige ud fra krav og budget, og i dette tilfælde kommer hverken AMD eller ATI i nærheden.

Du derimod kører noget meget aktivt Intel/NVidia had, hvilket jo tydeligvis kan læses i dine indlæg, som er totalt stop fyldt med nybegynder hardware fejl
1.Hele din tumlen rundt med R600??
2.GForce 5600 største NVidia AGP kort??
3.kender ikke de rigtige benævnelser for NVidia kort??
4.du har ikke opdaget at PT er det Intel og NVidia der styrer løjerne
5.du bruger alt om data som hardware reference
6.du tror ATI´s HD2xxx serie hamler op med 8800 serien, og på magisk vis vil overgå den
7.du bruger forældet teknologi som argumenter mod nuværende teknologi
8.Du kan ikke få et 7900GTX til at yde ordentligt
Avatar billede peder-dingo Nybegynder
14. august 2007 - 08:14 #28
Den sved... :)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
14. august 2007 - 11:34 #29
n1
Avatar billede gamersplanet Nybegynder
14. august 2007 - 16:43 #30
nej. det er bestemt ikke n1. Kære ven - Jeg konstatere blot at for at give eksempel på Intel ikke altid har været det bedste så har AMD outrulet intel. endvidere klanter du Alt om Data - well - tomshardware er blot større da det er fra udlandet og dermed er der flere læsere end folk der kan forstå dansk. Jeg tror ikke ligefrem at du skal sige at alt om data er inhabile.

For det andet synes jeg ærligtalt du skulle flette i en sådan grad at du aldrig lære at stave til det - GTX XT kan købes i DATAWORLD I ROSKILDE - jeg er ligeglad med hvad du og dit intel crew siger /nvidia - når der står tydeligt på pakken GTX XT så tror jeg nok at det er et GTX XT - så shut up når du ikke har været ude og tjekke det din pode.

Dernæst nej geforce 5600 ikke det største agp kort, kunne blot ikke huske tallet på deres største agp kort - men det fik så stadigvæk baghjul af 1950xt.

Dernæst er der ikke nogen synsmæssig forskel i intel og Amd's performance da du ikke ligger en dyt mærke til om din computer kører 90 eller 80 fps i f.eks. WoW

Endvidere ønsker jeg at pointere - hvor harm jeg kan blive over at høre en sådan infantil og tilstrækkelig børnefornærmet person svare igen. Du er virkelig ikke andet end blot en undermåler og vil aldrig rangere højere end blandt karkelakker og andet småkravl - du er det mandlige svar på Eva Braun.

Jeg føler ikke at jeg kommer længere med en ligegyldig diskussion med dig.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
14. august 2007 - 17:08 #31
Gamersplanet:
Jeg synes du på flere punkter har vist at du ikke har så meget forstand på hardware, og egenlig mere er interesseret i at forsvare AMD/ATI frem for at finde den bedste løsning til peder-dingo.

VI kan tage flere eksempler:
fx:

1) "At anbefale er at du venter på den nye ATI serie, da det owner mere end nVIDIA."
- ja, i fremtiden laver ATI nogle kort som bliver hurtigere end de nuværrende Nvidia kort, men tro mig, Nvidia svarer igen, og sådan som det ser ud, bliver det Nvidia's g90/g91 chips (kommende 9-serie) der kommer til at owne!

2) "Desuden harmonere ATI og AMD også bedre end ATI og Intel eller nvidia og AMD." behøver jeg at sige WTF ?!?!?!? - eller giver det sig selv?

3) "ligenu kører jeg med nvidia 7900 gtx og det må siges at være et skod kort." - Det er vist kun en skod bruger der kan sige at 7900 GTX er et skod kort!

4) "Den dag nVIDIA og Intet inside styrer computerverdenen, er den dag helvede fryser til is." - så har helvede været frosset i snart 2 år.

5) "Dernæst er der ikke nogen synsmæssig forskel i intel og Amd's performance da du ikke ligger en dyt mærke til om din computer kører 90 eller 80 fps i f.eks. WoW" - Nej, men nu er det jo lige sådan, at der findes andre programmer end Wow i verden, hvor der ER en mærkbar forskel.

... Btw, GTX XT er bare producentens eget navn for kortet, men GPU'en er stadig den samme, nemlig en 8800 GTX. Det er ligesom at Leadtek putter Winfast og PX foran grafikkortets egentlige navn, fx: winfast PX8800 GTS
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. august 2007 - 17:48 #32
EGR - hvordan anmelder jeg denne tråd? Gamersplanet er tydeligvis en 14 årig keyboard warrior der hellere vil svine folk til end at komme med saglige argumenter, faktisk er hans indlæg det dummeste jeg nogensinde har læst på E, og der har sku været nogen killere imellem, normalt anmelder jeg ikke folk, men personlig tilsvining, at kalde mig nazist, undermåler mm finder jeg mig ikke i, slet ikke fra en der er så tydeligt uvidende om al hardware relateret
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. august 2007 - 17:54 #33
anmeldt
Avatar billede gamersplanet Nybegynder
14. august 2007 - 17:56 #34
Kalder dig bestemt ikke nazist, har blot kaldt dig det mandlige svar på Eva Braun, fordi jeg finder dit svar på tiltale meget lavt. Jeg føler mig hverken ramt eller lign, blot lettere irriteret over et skabsligt infantilt angreb på en der støtter amd.
Avatar billede gamersplanet Nybegynder
14. august 2007 - 18:01 #35
Forresten, jeg gider dig ikke mere, du behøver ikke engang at udføre din barnlige reaktion - jeg lukker selv min konto og finder et andet site uden dig :)

Forresten, den dag helvede fryser til is, er den dag nvidia styrer - og nej jeg er ikke 14 år din store noob.

ses i helvede
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. august 2007 - 18:36 #36
LOL
Avatar billede exp Juniormester
14. august 2007 - 22:08 #37
Gamersplanet deaktiveret.

exp/coadmin