Avatar billede langebek Nybegynder
11. august 2007 - 15:24 Der er 3 kommentarer

Mystik omkring trådløs forbindelse via D-link

Hej Eksperter.

Jeg har brug for lidt hjælp, da jeg er kørt fast.
Jeg har en velfungerende trådløs router hvortil min bærbare kører fint.
Jeg har for nyligt geninstalleret routeren da jeg var i tvivl om password, men kan det nu,

Nu vil jeg sætte min stationære PC til det trådløse system via et
D-Link DWL-G122 Air Plus Wireless Adapter.

Mystikken er at den ikke når længere end "henter netværksadresse". Jeg har forsøgt at mindske sikkerheden på Pcén uden held. Når jeg så sætter et LAN kabel til og lader det sidder i et par minutter, så hopper det trådløse netværk på, og jeg kan nu fjerne LAN kablet og det virker perfekt.

Nogle ideer?

Mvh
Per
Avatar billede peet-49 Novice
12. august 2007 - 09:27 #1
Er det et USB trådløs kort, du bruger - ligger fejlen i usb, når den ikke vil kalde op, så fjern kortet og sæt det i igen.
Avatar billede langebek Nybegynder
12. august 2007 - 13:49 #2
Det er denne http://www.dlink.com/products/?pid=334
Den finder fint de trådløse netværk, men når jeg prøver at logge på, indtaster korrekt kode kommer den ikke længere end "henter netværksadresse"

Det som så undrer mig er at bare, at når jeg sætte et bredbåndskabel i et øjeblik, så finder den med det samme automatisk forbindelsen. Jeg kan nu fjerne bredbåndskablet og den trådløse forbindelse kører perfekt indtil jeg lukker ned og skal tænde PC igen.

Jeg har prøvet at opgradere driver, software mm, men uden helt.

Hvis jeg bruger funktionen "reparer" får jeg svar om at den ikke kunne finde IP adressen.
Avatar billede kimbimmer Nybegynder
04. september 2007 - 21:53 #3
En god ide er evt. at forsøge at slå evt. antivirus software fra indtil du har fået tilkendt en IP fra routeren. Det kan være din firewall blokkere ( anser routeren for værrende udefrakommende angreb på PC´en ) !

Hvis du er lidt "befærdet" kan du evt. lave tilladelse gennem din antivirus uden at slå den fra !

Lyder som et firewall problem !