Avatar billede fedtfc Nybegynder
11. august 2007 - 15:22 Der er 10 kommentarer

Vista update kode 80070005

Kan ikke få lov til at opdatere min Vista Ultimate, update kommer med en fejl hvor der står > kode 80070005 <  ikke at forvæksle med 0×80070005 Har Googlet på fejlen; men syntes ikke jeg kan finde noget jeg kan bruge. Fejlen har evt. noget at gøre med, at hvis jeg sætter curseren henover netværksiconet på værktøjslinjen, fremkommer der en tekst med >Ikke tilsluttet, du har i øjeblikket ingen forbindelse til noget netværk<  Det sjove er at jeg godt kan komme på nettet.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
11. august 2007 - 16:10 #1
Skete det fra start af eller noget der er kommet pludselig,hvis det ikke er fra start af.Så se i dine updates om BitLocker and EFS Enhacements er en af dem.Den syntes at være skurken hos mange.

Kode 80070005 er en adgang nægtet kode.Er din account en admin account?
Avatar billede fedtfc Nybegynder
11. august 2007 - 17:51 #2
Det fremkom efter update og jeg har set i updates; men af en eller anden mærkelig grund, kan jeg ikke få lov til at se mine updates.

tror ikke det er en admin. account har været i Editor til gruppepolitikobjekter; men kan ikke finde det der giver mig fuld admin.
Avatar billede fedtfc Nybegynder
11. august 2007 - 18:09 #3
kender godt den her kommando >Net user administrator /active:yes< men syntes ikke det hjælper
Avatar billede corleonedk Nybegynder
11. august 2007 - 18:13 #4
Det gør du i computer management som ligger i all programs/administrator tools(bare skriv c i søg og vælg den).Åben den og gå til local users and groups.Gå til properties for din account der,og sørg for den er medlem af administrators gruppen.
Avatar billede fedtfc Nybegynder
11. august 2007 - 18:44 #5
Ikke for at fornærme dig corleonedk; men det hedder joblisten og ikke task maneger på min danske udgave af Vista, bare et eks. kan ikke finde local users and groups  i C som du beskriver
Avatar billede corleonedk Nybegynder
11. august 2007 - 19:01 #6
He he fedtfc det fordi jeg bruger engelsk udgave,har aldrig brudt mig om dansk.Og jeg skrev computer management ikke task manager.

Som jeg skrev så skriv c i søg feltet,så skulle computer management dukke op.Hedder nok computer adminstration i den danske.Åbn computer management og gå ned til lokale brugere og grupper og vælg brugere.Find din konto der og gå ind i dens options,og tjek at den er medlem af admin gruppen.
Avatar billede fedtfc Nybegynder
11. august 2007 - 19:46 #7
under medlem står der administrator, så det må vel være okay
mvh
Avatar billede fedtfc Nybegynder
11. august 2007 - 19:50 #8
Der står forøvrigt under update/vis opdateringsoversigt, der fremkommer ingen opdateringer og der står også at jeg aldrig har opdateret
Avatar billede corleonedk Nybegynder
11. august 2007 - 21:59 #9
Ja hvis du står under der,skulle du være ok.

Hmm hvis den heller ikke vil vise nogle opdateringer,er vi nok ved en system gendannelse.Eller i værste fald re-install..Prøv først at gendanne systemmet til feks den sidste update omgang den lavede.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
11. august 2007 - 22:00 #10
Altså før den sidste..Hvis det virker så prøv at ligge mærke til hvilke opdateringer den vil hente.