Avatar billede pressto Nybegynder
11. august 2007 - 15:10 Der er 10 kommentarer

Hetne ip-adresse til trådløst netværk

Efter at have været koblet på et andet trådløst netværk, kan jeg ikke koble op på mit eget igen. Programmet prøvet at hente en ip-adresse, men det lykkes ikke, og derfor får jeg melding om, at der "er ingen eller begrænset adgang".
Hvad er det for en indstilling, der skal ændres. Jeg har prøvet at være inde under "egenskaber", men her står den tilsyneladende rigtigt til "hent automatisk ip-adresse".
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2007 - 15:17 #1
start - kør - cmd - skriv "ipconfig /flushdns" (uden "") tryk enter.

Får du fejl om at dns resolver cache ikke kunne tømmes, så skriv "net start dnscache" enter (igen uden "") og så "ipconfig /flushdns" enter
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2007 - 15:18 #2
Rettelse: tryk foran enter
Avatar billede pressto Nybegynder
11. august 2007 - 15:29 #3
Den tømte dnscache, men problemet er det stadig. Også efter jeg har genstartet. Du må evt. gerne ringe på 2074 6844.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2007 - 16:47 #4
Prøv at skrive ipconfig /all
Skriv det der kommer frem herind.
Skrives i cmd prompt.
Avatar billede pressto Nybegynder
11. august 2007 - 16:56 #5
Der kommer en lang smøre. Men ang. trødløst netværk står der:
DHCP aktiveret: ja
automatisk konfiguration aktiveret: ja
IP-adresse: 169.254.100.214
Undernetmaske: 255.255.0.0
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2007 - 17:17 #6
ok...
ipconfig /release
derefter ipconfig /renew

Den ipadresse du har pt duer ikke...
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2007 - 17:17 #7
igen i cmd prompt
Avatar billede pressto Nybegynder
11. august 2007 - 17:35 #8
Nu har den hentet en ny ip-adresse (169.254.27.216), men problemet er der stadig.
Avatar billede pressto Nybegynder
11. august 2007 - 17:36 #9
PS : Jeg har også prøvet at slukke og genstarte både router og pc. Forgæves.
Avatar billede pressto Nybegynder
12. august 2007 - 04:03 #10
Nu har jeg prøvet at ændre indstillinger til en fast ip-adresse ogindtastet den,programmet hentede, da jeg kørte inconfig/renew. Dermed forsvinder fejlmeldingen, og "systemet står på grønt" overalt. Men alligevel er der ikke "hul igennem".