Avatar billede martinellekilde Nybegynder
10. august 2007 - 14:05 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af netværk. 4 computere! (vista + 3x XP)

Hej eksperter...

jeg har lige fået anskaffet mig det nye vista, og allerede nu har jeg problemer.

Da jeg tidligere havde XP havde jeg oprettet et netværksdrev mellem alle de 4 computere, og det fungerde perfekt. Men problemet er nu at den computer med Vista installeret hverken kan finde den ene eller anden.. De er alle i den samme arbejdsgruppe. de 3 med XP på kan snildt finde de hinanden. Men så er spørgsmålet bare hvordan jeg får Vista-computeren til at finde de andre?
Avatar billede japping Nybegynder
10. august 2007 - 14:24 #1
Jeg har ikke erfaring med dette, men måske er det sikkerhedssystemet i Vista. Prøv at slå sikkerhedssystemet fra.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
10. august 2007 - 15:24 #2
De 3 xp maskiner skal have en konto med samme navn,og du skal oprette en guest account på Vista maskinen.
Avatar billede martinellekilde Nybegynder
11. august 2007 - 15:02 #3
corleonedk

hva gør jeg så hvis jeg på den ene maskine har 3 forskellige brugere?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
11. august 2007 - 15:55 #4
Det underordnet hvor mange brugere maskinen har.Der skal bare et fælles bruger navn på alle.At der aldrig er nogen der faktisk logger ind på de fælles betyder intet,de skal bare være der.Ja jeg ved det godt..Netværk skulle være nemmere i vista,det er det også i Vista netværk.Bare ikke hvis xp bliver involveret ;)..Og ja husk alle 4 skal være medlem af samme arbejdsgruppe navn,da det er forskelligt fra xp til vista.Default i xp er vist MShome og i vista Workgroup.Men opret en bruger på de 3 xp maskiner feks netbruger som navn,så kan vista se dem.Guest account i vista er for at xp kan få adgang til vista maskinen.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
11. august 2007 - 16:18 #5
Beskyt evt de nye kontoer med password.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
14. august 2007 - 21:32 #6
Nogen update på det her?
Avatar billede martinellekilde Nybegynder
16. august 2007 - 21:44 #7
sorry for det sene svar, men har været på ferie... men jeg prøver lige det du nævnte og vender tilbage..

tak for tålmodigheden
Avatar billede martinellekilde Nybegynder
18. august 2007 - 01:01 #8
corleonedk

nu har jeg oprettet den same bruger på alle 4 maskiner. Men den kan stadig ikke finde 2 af de 4 maskiner. Den kan sagtens finde den ene af de 2 maskiner der kører over W-lan men ikke den sidste som bare kører over LAN.
Men når man trykker på ikonet 'netværk' så finder den den ene maskine, men når jeg trykker på det ikon popper Media Plyer frem! Hvad er det for noget?
Avatar billede pilfinger Nybegynder
19. august 2007 - 11:54 #9
her er en mulig løsning da vista køre med lltd teknologi skal man bruge et download som xp kan køre med så vista kan se xp. her er et link som måske kan bruges..

http://technet2.microsoft.com/WindowsVista/en/library/409fb2fa-8eb8-45af-b063-4f50f5a77b291033.mspx?mfr=true
Avatar billede corleonedk Nybegynder
19. august 2007 - 22:33 #10
Havde glemt denne tråd..Som pilfinger skriver skal xp maskiner have lltd for at vista¨s network discovery kan finde dem..Hvis den ene ikke har sp2 har den ikke lltd,og du skal derfor hente den hos microsoft.Har maskinen derimod sp2 er det ikke problemmet.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
19. august 2007 - 22:41 #11
Avatar billede corleonedk Nybegynder
19. august 2007 - 23:05 #12
Avatar billede martinellekilde Nybegynder
20. august 2007 - 20:32 #13
kan man dele et svar? for det pilfinger han svarede hjalp og det corleone skrev hjalp også? kan man dele pointene? ps læg et svar begge, og tak for hjælpen
Avatar billede pilfinger Nybegynder
20. august 2007 - 23:01 #14
yeps det kan man godt
Avatar billede pilfinger Nybegynder
21. august 2007 - 18:39 #15
vi skal bare begge side et svar ud og så fordeler du points som du ønsker
Avatar billede martinellekilde Nybegynder
22. august 2007 - 15:31 #16
så venter vi bare på corleone...............
Avatar billede pilfinger Nybegynder
22. august 2007 - 21:00 #17
Lige en ekstra indskydelse NAI kan gå ind og blokere for netværket til dem der ikke lige er klar over det
Avatar billede martinellekilde Nybegynder
23. august 2007 - 21:28 #18
nok ventetid.. du får point pilfinger