Avatar billede jowii Nybegynder
09. august 2007 - 21:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CMS ala Dandomains Webedit?

Hej alle.

Er der nogen herinde der kender et CMS system ala Dandomains Webedit og Scannets Webpublisher. Det vil sige et program (cms program) hvor at man kan lave en hjemmeside og hvor kunden derefter kan rette på hjemmesiden via CMS-systemet. (Det må gerne koste penge)

Ps. Jeg ønsker ikke nogen gratis eksempler på CMS-systemer, ala Joomla eller Postnuke, hvor at man selv skal uploade mapper og diverse filer til ens hjemmeside. For en sikkerheds skyld skal det også siges, at det er mig der ønsker CMS-programmet og at det ikke er mig der ønsker en færdiglavet hjemmeside bygget op efter cms-konceptet. (Det er mig, der skal bruge programmet, til at lave hjemmesider med).

På forhånd tak :-)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. august 2007 - 22:05 #1
Hvad med det dansk udviklede Umbraco : http://www.umbraco.org/
Det kan i den grad tilpasses ethvert ønske.
Avatar billede jowii Nybegynder
09. august 2007 - 22:57 #2
Tak det vil jeg kigge lidt på. (Jeg skrev: Ps. Jeg ønsker ikke nogen gratis eksempler på CMS-systemer, ala Joomla eller Postnuke, hvor at man selv skal uploade mapper og diverse filer til ens hjemmeside.)

Bare til jer andre - men det ser rigtig fint ud som du selv siger, så jeg tager lige et hurtigt kig på det alligevel. Det jeg egentlig ønsker er et program, nøjagtigt som hvis at man køber et program eller et spil i en butik.
Avatar billede jowii Nybegynder
13. august 2007 - 12:06 #3
Jeg lukker bare her så - jeg har taget fat i Wordpress. Smid et svar fotograf.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
13. august 2007 - 12:50 #4
OK ....men gem linket til Umbraco - de ved hvad de laver!
Avatar billede olebole Juniormester
13. august 2007 - 14:58 #5
<ole>

"de ved hvad de laver" >> Det er en vigtig information - for det er ikke lige til at se udfra de koder, Umbraco kaster outputter. Men det er nu et generelt problem at finde et CMS, der skriver valid og hensigtsmæssig kode  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede jowii Nybegynder
13. august 2007 - 15:09 #6
Wordpress er mere eller mindre fejlfrit :-)
Avatar billede umbraco Nybegynder
20. august 2007 - 12:16 #7
@Ole: http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.umbraco.org%2F

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener.
Avatar billede umbraco Nybegynder
20. august 2007 - 12:22 #8
"Men det er nu et generelt problem at finde et CMS, der skriver valid og hensigtsmæssig kode"

Enig, det er derfor umbraco ikke selv outputter noget kode. Det output som umbraco genererer er baseret ud fra den html man selv indtaster i sine templates samt resultatet af enten XSLT eller .NET 2.0 kontroller. Det sidste kan kræve viden for at de bliver pæne, men da XSLT er xml baseret er det rigtig svært ikke at få dem til at outputte valid kode.

Summa sumarum, finder du en umbraco løsning der outputter "grim" kode er det ikke systemet, men implementationen den er gal med (jvf. vores forrige site der jo var en markup katastrofe ;-))

/n