Avatar billede kingyo Nybegynder
09. august 2007 - 17:30 Der er 7 kommentarer

Ingen bib og sort skærm

Jeg har haft en gammel computer stående i et års tid. Vi stoppede med at bruge den fordi strømforsyningen gik, men vi har nu skaffet en ny strømforsyning da vi har brug for en ikke-kraftig computer til lidt blandet brug.

Efter jeg har sat den nye strømforsyning i, vil den dog ikke tænde. Jeg får en komplet sort skærm, men kan dog høre at harddisken tænder. Skærmen får også et signal, men som sagt er skærmen sort. Der kommer ingen bib som der normalt gør, så jeg har ikke så meget at gå efter.

Er der nogle forslag til hvad jeg kan gøre fra dette sted for evt. at få maskinen til at køre igen?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
09. august 2007 - 19:42 #1
Hvis du ved at skærmen virker, kunne det måske være grafikkortet den er gal med.
Prøv evt et nyt skærmkabel, eller helt at skifte grafikkortet ud med et andet, hvis muligt.

Det bekymrer mig lidt at Du skriver at den gamle strømforsyning gik, måske har den ødelagt noget med på vejen.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
09. august 2007 - 19:44 #2
hov, nu læste jeg lige igen at du skriver at bundkortet ikke giver noget bip. Det kunne selvfølgelig også være bundkortet der er røget, sammen med strømforsyningen.

Havde selv stortset det samme problem, da jeg skulle samle min pc. Det viste sig at være bundkortet der var defekt, (selvom det var spritnyt) og derfor virkede grafikkortet heller ikke (da det jo er tilsluttet bundkortet), = intet signal på skærmen
Avatar billede kingyo Nybegynder
09. august 2007 - 20:07 #3
Det underlige er lidt, at efter strømforsyningen i sin tid gik, satte jeg midlertidigt en anden strømforsyning i, hvorefter alt spillede som det skulle. Jeg valgte dog at droppe den PC på det tidspunkt, og siden rørte jeg den ikke - udover at jeg tog strømforsynignen fra igen.

Nu er halvt år efter, hvor den har stået for sig selv, er det her problem der så. Det undrer mig, hvordan noget skulle være gået i stykker, mens den bare har stået?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
10. august 2007 - 01:09 #4
jaeh det kan vist ikke lade sig gøre at noget går i stykker sådan af sig selv. Men jeg ville stadig skyde på at det enten er bundkort eller grafikkort den er gal med.

Men nu skriver du at du har puttet en ny strømforsyning i, er du sikker på at den leverer nok strøm og at den er korrekt tilsluttet? Det kunne også være synderen.
Avatar billede kingyo Nybegynder
10. august 2007 - 10:17 #5
Den leverer godt nok kun 350W, men computeren er fra tilbage omkring årtusindskiftet. Den indeholder ikke det vilde udstyr, og jeg mener faktisk at den som sad i oprindeligt var mindre kraftig end 350W.
Avatar billede Jensen DK Novice
10. august 2007 - 12:28 #6
Kan du starte i fejlsikret tilstand tryk F8 under opstart?
Avatar billede kingyo Nybegynder
10. august 2007 - 19:06 #7
Jeg får fuldstændig sort skærm ved Poweron, så det er ikke en mulighed. Det har intet med styresystemet at gøre - må være noget hardware-mæssigt.