Avatar billede flemming_helveg Nybegynder
09. august 2007 - 17:13 Der er 1 kommentar

Hvordan udskriver jeg et ClarisWorks 5 Dokument på Word 2000

Hej Mac Gruppe

Ja - Jeg kan ikke se at der er en Mac Software gruppe,
eller er der?
Derfor stiller jeg spørgsmålet i denne gruppe.

Jeg har arvet en iMac med SuperDisk + StyleWriter II
(Sidstnævnte nægter desværre at fungere)

Derfor jeg jeg spørge...
Hvordan overfører jeg et ClarisWorks5 Dokument
til en diskette (Ja, det kan jeg godt finde ud af!)
- men så ... Taget det med på Biblioteket og udskriver det
på Tekstbehandlings PC med Word 2000?

Jeg har aldrig prøvet at fil-konvertere ...
Så skær det venligst ud i pap, tak

Venlig Hilsen Flemming
P.S. - Jeg er ikke sikker på om mit spørgsmål blev
sendt lige før ...
Så undskyld, hvis det kommer til at stå 2 gange !
Avatar billede egonspock Seniormester
11. august 2007 - 22:31 #1
Det var vist en gammel tante ;-)

Men det er jo alletiders så længe den kører. Jeg mener at kunne huske at ClarisWorks kan gemme i et format, der hedder RTF, dvs. gå i menuen Arkiver->Gem som... og vælg det format. Det betyder Rich Text Format og bevarer formattering (hvis det ikke er alt for fancy, men det de må du jo finde ud af). Problemet er formentlig ikke at gemme det, men at få det gemt på en diskette, som kan læses af en Windoze-maskine. I det tilfælde er det nemmest blot at maile sig selv filen og så modtage den via webmail på PC'en.