Avatar billede mr.inzane Nybegynder
09. august 2007 - 14:47 Der er 5 kommentarer

Ti4200 som Computer

Hejza

Jeg læste på et tidspunkt en atikel om hvordan man tog sit Geforce Ti4200 grafikkort og lavede om til en lille computer ved at lodde div. stik på til harddisk, PSU osv. I artiklen var der vist hvor alle tingene skulle loddes på.

Men desværre har en reformatering gjort at jeg har mistet den artikel, og har nu igennem længere tid, forgæves forsøgt at finde den igen men uden held.

Så ville jeg høre om der var en af jer der havde den side.
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
09. august 2007 - 14:53 #1
Lyder som en være gang fis :S selve ideen i at du kan afstatte CPU og bundkort med et grafikkort, lyder lidt for godt til at være sandt :|
Avatar billede nico26 Nybegynder
09. august 2007 - 15:06 #2
man kan sagtens bruge moderne GPU'er som en co-processor. Jeg har skrevet speciale om det på uni. Check evt. www.gpgpu.org
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2007 - 15:07 #3
Det kan ikke lade sig gøre :D
Avatar billede mr.inzane Nybegynder
12. august 2007 - 01:59 #4
Det er jo ikke en super computer man får ud af det, det er jo klart.

Så vidt jeg husker var det tilsvarende en 400-500 mhz maskine man fik ud af det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2007 - 13:45 #5
Hvor i BIOS på et 4200 kort ligger informationer der skal kunne styre en harddisk, grafikkort m.m.???

Det kan ikke lade sig gøre!