Avatar billede conehead Nybegynder
09. august 2007 - 11:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Styles ændres uhensigtsmæssigt

Jeg har oprettet et nyt word-document, skrevet noget tekst af typen Normal på 2 linier. Jeg ønsker at gøre den øverste linies font fed. Derfor markerer jeg hele linien med musen og trykker crtl+b. Dette har den overraskende effekt, at al tekst bliver fed og at den Style jeg bruger(Normal) ændres. Hvis jeg trykker ctrl+z får jeg det ønskede resultat. Det er som om at 2 operationer udføres, når jeg trykker ctrl+b:

1. Gør den markerede tekst fed
2. Opdater den aktuelle Style

Hvordan kan jeg undgå, at opdatere min Style?
09. august 2007 - 12:06 #1
Det lyder som om du har funktionen 'Definer typografier ud fra formateringen' slået til.

Den fjernes her:
Funktioner->Indstillinger for autokorrektur, fanen Autoformat under skrivningen
Fjern markering for feltet 'Definer typografier ud fra formateringen'
Avatar billede conehead Nybegynder
09. august 2007 - 12:58 #2
Det har jeg ikke. Jeg kan tilføje, at jeg godt kan ændre en del af en linie uden at det influerer på min Style
Avatar billede word-hajen Nybegynder
09. august 2007 - 13:32 #3
At du kan ændre en del af en linje uden at det har effekt på din style, er ikke ensbetydende med, at du ikke har sat det formastelige flueben i Definer typografier ud fra formateringen (paragraph styles/afsnitstypografier er "gemt" i selve afsnitstegnet og ikke i en del af linjen). Men du har selvfølgelig tjekket, ikk'?
Avatar billede conehead Nybegynder
09. august 2007 - 13:41 #4
Jo, jeg har tjekket. Ville ønske jeg kunne sende et dump :-) Er der en måde jeg kan disable al autocorrection for lige at teste?
09. august 2007 - 14:11 #5
Det kan også være typografien Normal, der er sat til automatisk opdatering.
Prøv at vælge Rediger for typografien Normal, og se om der er flueben ved feltet: Opdater automatisk.

Hvis der er, er det sikkert det, der forårsager dine problemer.
Avatar billede conehead Nybegynder
09. august 2007 - 14:41 #6
ja tak, Erik, det var det.
09. august 2007 - 16:41 #7
OK - godt du fandt det.