Avatar billede dogg Nybegynder
08. august 2007 - 21:04 Der er 4 kommentarer

Simpelt galleri script asp

Hej alle,

Jeg har brugt lang tid på at søge på nettet, men har endnu ikke kunnet finde et galleriscript der passer til lige det jeg skal bruge det til.

Jeg skal bruge et galleri script til asp, der skal hente alle billedfiler i en given mappe, samt eventuelle undermapper.
Billederne skal dernæst listet ordnet efter mapper, således at der  fremkommer en "træ-struktur". Det er dog ikke nødvendigt med mere end ét niveau - eksempel: mappen "images" indeholder 2 mapper "sommer" og "vinter". Så skal scriptet liste de to mapper "sommer" og "vinter", og når der så klikkes på fx "vinter", så fremkommer en liste med de første fx 10 thumbnails fra den mappe, og så med frem og tilbage. Ligeledes skal der være frem og tilbage knapper når man klikker på det enkelte billede.

Nogen der kan hjælpe?

/Niels
Avatar billede euhp Nybegynder
12. august 2007 - 11:15 #1
Jeg har haft noget engang som gjorde det...
Men glem alt om thumbnails medmindre du har adgang til at installere komponenter på serveren.
Avatar billede dogg Nybegynder
12. august 2007 - 14:02 #2
Det er et one.com webhotel, så der er ikke adgang til at installere komponenter.
Avatar billede euhp Nybegynder
12. august 2007 - 22:20 #3
så skal du uploade thumbs manuelt sammen med billederne eller nedskalere de store billeder (serveren vil så sende alle de store billeder til hver bruger hvilket er skod)...
Avatar billede dogg Nybegynder
14. august 2007 - 22:40 #4
stadig ingen der kan hjælpe?