Avatar billede mortenbay Nybegynder
08. august 2007 - 17:22 Der er 3 kommentarer

Streaming af video

Hej..

Jeg har netop erhvervet mig en synology nas-server (DS106J), som jeg har tilsluttet min trådløse router (Philips SNK5600).

Meningen var, at jeg ville have adgang til mine filer trådløst, så jeg var fri for at rende rundt med en ekstern harddisk derhjemme. Det virker også fint, men når jeg afspiller videoklip, kan den ikke helt følge med. Billedet falder ud, og jeg mister forbindelsen on and off.
Jeg har efterfølgende prøvet at kable forbindelsen mellem router og pc istedet, og så flyder det fint. Jeg kan så konkludere, at flaskehalsen er den trådløse forbindelse, men kan det virkelig passe?

Jeg har testet forbindelsen til ca 22 mbit/s, og man kan vel ikke forlange mere trådløst. Men burde det ikke også være nok til at streame videoklip kodet i f.eks. divx?

Hvis ikke, har nogen så gode forslag til at forbedre opsætningen eller lign? Eller skal man virkelig have fat i noget N teknologi før det kan lykkes?
Avatar billede kenp Novice
08. august 2007 - 23:35 #1
Hvordan tester du forbindelsen til 22 mbit? er det effektiv overførsel af en stor fil eller hvorledes?

Selv med N teknologi vil det ikek blive bedre.. så meget hurtigere i virkligheden er det ikke.
Avatar billede mortenbay Nybegynder
09. august 2007 - 00:04 #2
Ja det er ved overførelse af en stor fil.. Men streaming skulle vel også være ret stabil trafik, så kan man ikke godt sammenligne det?

Hmm.. håbede da på de teoretiske 300 mbit ville kunne trække HD osv. Det er da ihvertfald hvad jeg har fået at vide.

- Men det vil altså sige, det ikke er muligt at streame video trådløst?
Avatar billede kenp Novice
09. august 2007 - 08:43 #3
jeg ville ikke forvente at du kunne streame HD via trådløst.. det jeg har set af test hvor man har flyttet data med 54G og 300N hastighederne der har det ligget meget lige op af hinanden, der har 300N nåede den hastighede som svare til 54mbit så kan man jo se om det er nok.

Du burde kunne streame en divx fil via netværket.. en dvd trækker mere trafik, hvorfor den kan få problemer med det. men samtidig skal du jo være opmærksom på at hvis der bare er 1 mere som kobler sig ind på det trådløse så bliver hastigheden ½vejret.