Avatar billede franklinpaper Nybegynder
08. august 2007 - 14:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Optælling af antal farver i logodesign

Findes der en funktion i illustrator, som optæller antallet af farver i et dokument?

På forhånd tak.
Avatar billede prodic Mester
08. august 2007 - 17:39 #1
Der findes vist kun den manuelle fremgangsmåde ved f.eks. at markere alle elementerne, og oprette en ny Color Group. Derfra skal man bare kunne 1-tabellen, og tælle antallet af farver i den nyoprettede Color Group.
Ovennævnte virker i Illustrator CS3.

Lidt surt, hvis der er flere 1000 farver i ens dokument, men den eneste fremgangsmåde jeg kan komme på.
Avatar billede franklinpaper Nybegynder
06. oktober 2007 - 16:46 #2
Da den rette løsning ikke blev givet, vælger jeg at lukke dette.
Tak for indsatsen.