Avatar billede www.dk Nybegynder
06. juni 2001 - 00:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

baggrund

Jeg har lavet en masse tabeller hvor der så er en anden baggrund i. Men hvordan kan det være, at når jeg klikker på \"Preview in browser\" er det bare den blå baggrund som der er på resten af sitet der kommer frem inde i tabellerne?
Avatar billede casperc Nybegynder
06. juni 2001 - 00:39 #1
Mit gæt ville være fordi du bruger Netscape. Den har det ikke så godt med baggrundsfarve i tabeller (især ikke hvis der ikke er noget i cellerne). Har du prøvet at indsætte   (i det vindue man kan skrive html-koder) i de tomme celler? Det er ASCII-koden for et mellemrum (space-tasten). Ellers ville jeg nok vælge at bruge Adobe GoLive istedet for Dreamweaver... Det er meget bedre! :-)

/CasperC
Avatar billede crunch Nybegynder
06. juni 2001 - 09:39 #2
Der er en typisk fejl i dreamweaver der gør at man det kan \"se ud som om\" at man har lagt et baggrundsbillede ind, men ikke har det alligevel.

Du skal holde øje med din property box, klikke på kanten af tabellen og se om stien står der, prøv bagefter at klikke inde i tabellen og se om stien også står der.

det er næsten med 90% sikkerhed det der er gået galt for dig.
Avatar billede Trez Seniormester
06. juni 2001 - 15:52 #3
casperc --> GoLive sucker for vildt i forhold til DW, det sætter en masse crap kode ind som ikke skal bruges til en skid, desuden er DW blevet kåret som det bedste på markedet.

Desværre har det denne lille fejl, men at gøre som crunch siger er det bedste.

/Trez
Avatar billede nogetfx Nybegynder
07. juni 2001 - 10:33 #4
Det er ikke så smart at bruge den Preview... Da den laver en lille temp-fil, og derfor kan det være at man ikke altid ser de ændringer man har lavet.
Avatar billede sky-net Nybegynder
08. juni 2001 - 16:49 #5
jeg syndes at du skulle skife til fontpage 2000 så har du det maget bedder og det går maget starker det er mit svar MVH Sky-net
Avatar billede anthon Nybegynder
11. juni 2001 - 23:43 #6
nu må i da slappe af drenge..! GoLive genererer de vilde unødvendige koder og frontpage stinker... DreamWeaver er det eneste rigtige..! - i skal bare lige lære at bruge det..ik\' gutter..!
Avatar billede sky-net Nybegynder
18. juni 2001 - 14:17 #7
gå ind i html koder og skriv <body bgcolor=\"din bragrungds kode\" background=\"eller dit billed der skal være bakground her\"> skri det der skal være på dit site her og auslut med </body>
Avatar billede sky-net Nybegynder
18. juni 2001 - 14:17 #8
gå ind i html koder og skriv <body bgcolor=\"din bragrungds kode\" background=\"eller dit billed der skal være bakground her\"> skri det der skal være på dit site her og auslut med </body>
Avatar billede sky-net Nybegynder
18. juni 2001 - 14:18 #9
eller skriv i tablen <table color=\"\">