Avatar billede latrell Nybegynder
08. august 2007 - 12:05 Der er 5 kommentarer

Afspille lyd/videoklip uden mulighed for download

Hejsa Eksperter!

Vi er blevet kontaktet af et pladeselskab som gerne vil have lagt en kort video eller en lydfil op på vores site. Det er jo i sig selv enkelt nok.

Problemet er bare at unge stjæler med arme og ben, og derfor prøver vi at forhindre at man kan downloade lydfilen eller videoklippet ned på egen pc ved at kigge i kildekoden.

Er der en metode til at skjule linket til lydfilen/videoklippet, eller forhindre at folk kan downloade det? :-)

På forhånd tak
Avatar billede latrell Nybegynder
08. august 2007 - 12:07 #1
Eller hvertfald besværliggøre "tyveriet" :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. august 2007 - 12:17 #2
Det kan man ikke.

Du kunne evt få Flash til at spille filen..

Men:
Alt hvad der bliver afspillet, skal caches først, så browseren kan afspille de..

Det betyder:
Alt hvad der bliver afspillet, bliver gemt i en midlertidig mappe på harddisken..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. august 2007 - 12:18 #3
Selv hvis browseren ikke skulle kunne cache filen, kan afspiller-programmer downloade/skrive datane til en filen på harddisken..
Avatar billede latrell Nybegynder
08. august 2007 - 12:51 #4
Hehe okay.. Mange tak for dine svar. Vi forkorter lydklippet ned til 30 sekunder i stedet :-)

Smid et svar, og mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. august 2007 - 21:32 #5
Det er også den løsning, som online musikbutikker bruger.. man kan kun få lov til at høre de første 30 sekunder..

- Svar.