Avatar billede vholt Nybegynder
07. august 2007 - 19:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Pavilion 6415eo Audio driver?

Har købt en HP Pavilion 6415eo laptop. Den kommer med Vista og jeg besluttede at installere XP istedet for, da Vista tager hårdt på RAM. Problemet er, at HP ikke udgiver XP drivere til denne maskine men kun Vista drivere fordi det er hvad den kommer med standard- Brugte det meste af en dag på at finde drivere andre steder og det lykkedes til dels. Mangler kun Audio driver nu.

Chipsettet er Intel 945G. Tror jeg skal bruge Intel HD audio men er ikke lykkedes. Hvis nogle har en Pavilion af denne model ville jeg sætte pris på lidt information om hvad den indeholder mht. drivere, især audio, som sagt. Tak for hjælpen.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. august 2007 - 20:12 #1
Når jeg søger på hp's hjemmeside får jeg da fint mulighed for at hente Win XP drivere:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&cc=ca&dlc=en&product=3466547&lang=en
Avatar billede vholt Nybegynder
07. august 2007 - 20:22 #2
Ja, men der ses jo så desværre ikke nogle Audio drivers der..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. august 2007 - 20:23 #3
Sorry, my bad...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. august 2007 - 20:45 #4
Har lige chattet med hp og dette skulle kunne gøre det:

Download og installér Microsoft Universal Audio Architecture (UAA) Bus Driver for High Definition Audio:

ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp32501-33000/sp32646.exe

Genstart

Download og installér Conexant High Definition Audio Driver:

ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp34001-34500/sp34204.exe
Avatar billede vholt Nybegynder
07. august 2007 - 21:15 #5
Mange tak, har prøvet alt det. Måske det du har fundet virker bedre, prøver :-D
Avatar billede vholt Nybegynder
07. august 2007 - 21:17 #6
I øvrigt, købte maskinen med 224MB delt ram men BIOS maxer ved 128MB.. Windows siger også kun at der er 128 MB.
Avatar billede vholt Nybegynder
07. august 2007 - 21:23 #7
Ok, audio virker nu, MANGE tak det var fedt. Har godt nok siddet med det i nogle timer :-D
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. august 2007 - 21:54 #8
Jamen kun glad for at kunne hjælpe :)
Avatar billede fenix_lightflight Nybegynder
09. august 2007 - 18:15 #9
Hej Vholt, har selv købt samme bærbar og står i samme situation som dig. Har installeret XP og skal til igang med at finde de forskellige drivere. tænkte på om du kunne lave en liste til mig ? - er helt ny på boarded så forstår ikke helt point-systemet. hvis det er meningen at jeg skal lave en nyt spørgsmål, hvor du så kan ligge svarende ind gør jeg glædeligt det :)

På forhånd tak.
Avatar billede vholt Nybegynder
10. august 2007 - 08:59 #10
Jeg laver lige nogle links til dig :D
Avatar billede vholt Nybegynder
10. august 2007 - 09:13 #11
I øvrigt, hvis du har installeret XP har du måske lagt mærke til at grafikkortet vises med 128MB hukommelse og ikke 224MB som da Vista var installeret. Har snakket med HP support og årsagen til dette er at kortet i sig selv har 128MB og låner resten (op til 224MB) af RAM når det er nødvendigt. Rimelig basal viden, jeg var bare ikke helt klar over hvordan det fungerede.

Uploader en fil til dig med drivers..
Avatar billede vholt Nybegynder
10. august 2007 - 09:30 #12
Værsågod. Filen indeholder drivere til Display, LAN, WAN og Audio. Håber det fungerer for dig.

http://lockandload.dk/files/Pavilion6415eo_Drivers.rar