Avatar billede ekstaarn Nybegynder
07. august 2007 - 16:30 Der er 11 kommentarer

Programmering af JavaScript tekstboks

Hej.

Jeg har en chat på netten, Hvor jeg står i et lille dilemma, Vores nuværende Textboks, som er lavet i PHP belaster vores Server for meget. Derfor ville jeg være lykkelig over at kunne få lidt hjælp til at få den samme tekstbox programmeret i JavaScript, så det belaster knap så meget.

Vore nuværende tekstboks ser sådan her ud, hvis det skulle være en hjælp:

<?

include("menu.php");

?>

<script language="javascript">
setTimeout('self.location.reload();', 2000 );
</script>

<?

include("../../../secure/sql.php");
$s_auth = mysql_query("SELECT password FROM users WHERE username = '$_SESSION[username]' AND id = '$_SESSION[userid]'");
$auth = mysql_fetch_array($s_auth);

if($auth[password] != $_SESSION[password] OR !$_SESSION[username]) {
    print "fejl $_SESSION[username] og $_SESSION[password] $auth[password]";
    print "<script language=\"javascript\">window.close</script>";
    header("fail.php");
    exit;
}

$s_onlinfo = mysql_query("SELECT rum,rumtid FROM onlineusers WHERE sub_id = '$_SESSION[userid]'");
$onlinfo = mysql_fetch_array($s_onlinfo);

$s_beskeder = mysql_query("SELECT besked,username,til FROM textbox WHERE rum = '$onlinfo[rum]' AND tid > '$onlinfo[rumtid]' ORDER BY tid DESC LIMIT 20");
WHILE($beskeder = mysql_fetch_array($s_beskeder)) {

    $s_igno = mysql_query("SELECT * FROM igno WHERE userid = '$_SESSION[userid]' AND ignorer = '$beskeder[username]'");
    $igno = mysql_fetch_array($s_igno);

    if($beskeder[til] == NULL) {

        if($igno == NULL) {

            $af = $beskeder[username];
            $besked = $beskeder[besked];

            $besked = wordwrap($besked, 20, "\n", 1);

            echo "$af - $besked<br>";

        }

    if($beskeder[til] == $_SESSION[username]) {

        if($igno == NULL) {

            $af = $beskeder[username];
            $besked = $beskeder[besked];

            $besked = wordwrap($besked, 20, "\n", 1);

            echo "<i>$af - $besked</i><br>";

        }

    if($beskeder[til] != NULL AND $beskeder[username] == $_SESSION[username]) {

        if($igno == NULL) {

            $af = $beskeder[til];
            $besked = $beskeder[besked];

            $besked = wordwrap($besked, 20, "\n", 1);

            echo "<i>Til: $af - $besked</i><br>";

        }

include("../inc/main_w_footer.php");

Vil Meget gerne give en skilling for det :D
Avatar billede w13 Novice
07. august 2007 - 16:38 #1
Hvad gør denne tekstboks helt præcis?
Avatar billede ekstaarn Nybegynder
07. august 2007 - 16:59 #2
Den gør sådan chatterne kan lukke den op, bl.a hvis de lige har skulle ordnet noget, så kan de se, om nogle f.eks har skrevet til dem :) f.eks "[Skoredreng]: Hej Line1975, Hvor er du fra?"
Avatar billede w13 Novice
07. august 2007 - 17:26 #3
Hmmm.. Vil du forsøge at hente data fra databasen med JavaScript?
Avatar billede ekstaarn Nybegynder
07. august 2007 - 18:41 #4
Ja lige præcis.. Har du forstand på JS dà?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. august 2007 - 19:24 #5
GG
"Du er her : Eksperten : Spørgsmål & Svar : PDA :: Generelt :: Programmering af JavaScript tekstboks"

PDA???
Avatar billede w13 Novice
07. august 2007 - 19:25 #6
Ja, men du kan ikke hente fra en database med js, desværre. :( Det ville også være skidt, at alle kunne gå ind i koden og se, hvordan du "taler" med databasen. Slemt for sikkerheden på siden.
Avatar billede w13 Novice
07. august 2007 - 19:25 #7
Tror du må prøve at optimere din php-kode i stedet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. august 2007 - 19:30 #8
Og bruge en anden kategori - PDA kategori til hjælp med PHP...
Duer ikke - folk abonnerer jo på kategorier, og på denne måde ses dit spørgsmål ikke af ret mange personer.
Avatar billede w13 Novice
07. august 2007 - 19:32 #9
ja, og bruge en anden kategori :)
Avatar billede olebole Juniormester
07. august 2007 - 19:34 #10
<ole>

- og den rigtige kategori ville være 'Opgaver'. Scriptsprog er i udgangspunktet komplet uegnet til chat-appliaktioner. Skal du finde en, der kan skrive en bare nogenlunde effektiv chat i JavaScript og et serverside scriptsprog, kommer du ingen steder uden ret dybe lommer  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede w13 Novice
22. november 2007 - 23:59 #11
Lukketid her?