Avatar billede padrino Nybegynder
06. august 2007 - 21:01 Der er 1 kommentar

Automatiserede tests af site med webbrowser

Hej Eksperter

Jeg sidder og er ved at skrive en applikation der kan teste en hjemmeside ved at gennemgå sitet på en række forskellige (fremgangs)måder - i stil med det her:
http://www.byte-vision.com/AutomatingNUnitAndIEArticle.aspx
(Jeg bruger pt. mshtml som udgangspunkt ... ikke NUnit som vises nederst på ovenstående link - men princippet er stort set det samme.)

Jeg er dog løbet ind i en blindgyde... Og det jeg har brug for hjælp til er, hvorvidt det er muligt at få .NET webbrowser-funktionen til at åbne links, som aktiveres med javascript.

Eks.: Siden jeg skal teste er delt op i to frames, hvor venstre-frame indeholde menuen med en masse varergrupper. På hver varergruppe (som også er et link) findes følgende:
<a onClick="return toggleNav(3)" href="java script:void(0)">DVD</a>
toggleNav viser underliggende menupunkter, som fx.:
<a href="http://eksempel.com/dvd/action" class="Sub1" target="fr_Middle">Action film</a>
fr_Middle er højre/midterste frame, som nu gerne (efter klik) skulle vise en ny side.

Men kan man få webbrowseren og links/knapper med OnClick-events til at virke?? Normalt ville man vel følge href, men den er "blank" i dette tilfælde.

Jeg sætter stor pris på forslag, links, eksempler e.ln.
Avatar billede runeklausen2 Nybegynder
07. august 2007 - 18:04 #1
Mit umidelbare forslag er at du henter java scriptet evt. med

WebClient wc = new Webclient();
Stream s = wc.downloadFile("menu.js");

parser den igennem efter mulig funktioner og finder siderne den vej igennem...

Håber det har givet dig lidt inspiration