Avatar billede mtv Nybegynder
05. juni 2001 - 22:22 Der er 12 kommentarer

Operatørlåst modem (telia)

Er der nogen der ved om det er muligt at låse et operatørlåst modem op ? Det er et Ucom modem 56k.
Avatar billede bwinkel Nybegynder
05. juni 2001 - 22:28 #1
Ja :-)
Avatar billede kurtj Nybegynder
05. juni 2001 - 22:30 #2
Om det er muligt er jeg ikke klar over, men i så fald må det være noget med en firmware opgradering.

Du kan finde drivere og firmware her.

http://www.incom.se/sverige/drivrutiner/ucom/nordic56k.html
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juni 2001 - 22:31 #3
Nej :o(
Avatar billede kurtj Nybegynder
05. juni 2001 - 22:34 #4
Who knows!! ;)
Avatar billede mtv Nybegynder
05. juni 2001 - 22:37 #5
Hmm, jeg kan ikke finde firmware til den. Det er light modellen !!! :-(
Avatar billede kurtj Nybegynder
05. juni 2001 - 22:46 #6
Hmm, det må da være det der ligger i midten. Den står jo også under generation 1!! Det virker sikkert på begge slags.
Avatar billede mtv Nybegynder
05. juni 2001 - 22:51 #7
Tjahh, var også min tanke, men det har sin egen overskrift !!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juni 2001 - 22:58 #8
Ja og man skal ikke bare fyre noget firmware af, det kan gå galt ;o(
Avatar billede kurtj Nybegynder
05. juni 2001 - 23:14 #9
Hm, skulle ikke have solgt mit gamle modem så billigt!! :(

retaxes>> yes!!
Avatar billede grav Nybegynder
06. juni 2001 - 01:22 #10
Hvis man har fast 1010 forvalg hos Telia, kan man bruge 1010 for at fjerne dette, så måske kan du ringe 1010 foran dit opkaldsnr., så det ringes to gange og derved annulleres! Men så skal du selvf. have manuelt forvalg hos Telia.
Jeg ved sgu ikke om det virker ... det lyder lidt ... intermistisk ...
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juni 2001 - 08:57 #11
Med alle de 10\'ere og nuller ender du sgu bare hos Cybercity ;o)
Avatar billede firestone Nybegynder
06. juni 2001 - 21:42 #12
det kan ikke lade sig gøre!

har selv været med til salget af modem med \"låst\" firmware. det er hardcodet hvilket firma (nummer) den skal ringe til. så desværre - når tiden er udløbet får man adgang til en firmware der kan låse modemet op, men før den tid tough luck