Avatar billede marchal Nybegynder
06. august 2007 - 11:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opretter man Distributionslister?

Hej.

Jeg vil gerne oprette en distributionsliste i outlook 2003. Den skal fungere således at folk udefra skal kunne skrive til ex. mailadressen salg@firma.dk. Hvordan gøres dette? Er det nødvendigt at have  Microsoft exchange server for at kunne gøre dette?

Findes der eventuelt en komplet vejdledning et eller andet sted?

Mvh. Marchal
Avatar billede vejmand Juniormester
06. august 2007 - 11:27 #1
Avatar billede marchal Nybegynder
06. august 2007 - 13:23 #2
Den har jeg skam været igennem, men jeg har ikke rigtig fundet ud af hvordan og hvor jeg definerer hvilken mailadresse der skal være den primære. Altså den man sender til?

Kan du være mere præcis?
Avatar billede vejmand Juniormester
06. august 2007 - 14:00 #3
Hmm, jeg tror ikke jeg forstår spørgsmålet.
Kan du beskrive det lidt nærmere?
Avatar billede marchal Nybegynder
06. august 2007 - 14:34 #4
Jeg kan da prøve.....

Jeg er kommet så langt at jeg kan tilføje de personer som skal være en del af listen. Men hvor definerer jeg hvilken e-mail adresse de skal modtage fra?

Ex. for yderligere oplysninger skriv til: salg@firmanavn.dk

Hvor fortæller jeg outlook at det er fra adressen salg@firmanavn.dk folk skal få mailen?
Man skal vel fortælle outlook at nu bliver der skrevet til en bestemt mail?

Giver det mening?
Avatar billede vejmand Juniormester
06. august 2007 - 14:43 #5
Hmm, ved ikke om jeg helt har forstået, men vi prøver.

Du opretter en konto i Outlook med de relevante oplysninger og sender dine e-mails fra den. Så er det også til den konto der vil blive svaret.

Håber det er rigtig forstået.  :-)
Avatar billede marchal Nybegynder
06. august 2007 - 14:49 #6
Prøver lige.

Jeg tror bare det er fordi jeg ikke helt forstår hvordan e-mailadressen bliver indtastet!

Men det er altså nødvendigt at oprette en ny konto, forstår jeg.

2 min.........
Avatar billede marchal Nybegynder
06. august 2007 - 14:52 #7
Jeg tror jeg har informationer nok til at kunne gå videre med det.

Så forløbig siger jeg mange tak for hjælpen.

Smider du lige et svar.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. august 2007 - 14:54 #8
Velbekomme, svar kommer her.  :-)