Avatar billede lolgoff Nybegynder
05. juni 2001 - 21:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

parameterkontrol

Hvis jeg f.eks. skal checke et input imod en række funktioner, og såfremt alle parametre er OK, så skal den fortsætte, hvis så meget som en parameter er forkert, så skal den skrive fejlene ud, hvordan gør jeg.

Jeg ville meget gerne have (for at blive matematisk) - jeg håber, at jeg får forklaret mit ordentlig nu.

Vi har :
funktion 1
funktion 2
funktion 3

Hvis variablen \"består\" funktionen, altså kommer igennem, så skal den skjult videresende f.eks. et tallet \"0\", hvis den ikke består, så skal den skjult videresende tallet \"1\". Til slut kunne der køre en eller anden funktion som, lagde alle funktionernes output sammen, såfremt det giver mere end \"0\", så exit\'er den ellers fortsætter den i scriptet.

Jeg håber, at læseren forstår, hvad jeg mener, jeg aner ikke hvordan man skulle lave denne funktion, men jeg er spændt på det, fordet burde jo være noget, der kune lade sig gøre.....
Avatar billede repsac Nybegynder
05. juni 2001 - 22:01 #1
Skal det være en funktion? - Hvorfor ikke bare klaske nogle if\'s ind?

$var = 1;
if (empty($var1)) {
    $var = $var++;
}
if (empty($var2)) {
    $var = $var++;
}
if (empty($var3)) {
    $var = $var++;
}
...?
Avatar billede repsac Nybegynder
05. juni 2001 - 22:03 #2
if ($var>1) {
  echo \"error! ...\";
}
Avatar billede repsac Nybegynder
05. juni 2001 - 22:10 #3
Måske skulle det være et svar ... ?
Avatar billede lolgoff Nybegynder
05. juni 2001 - 22:21 #4
Jeg sidder lige og lurer på det - det er muligvis rigtigt (altså brugbart i min sammenhæng).

Jg f.eks. skal checke bl.a. $brugernavn, $password imod en række funktioner, og såfremt den ikke består, så skal scriptet i slutningen exit\'e, ellers får jeg jo ikke alle fejlmeddelelserne med i en brugers HTML-side....\"du mangler $bla $bla $bla\".

Kan jeg stadug bruge den funktion du har lavet?
Avatar billede repsac Nybegynder
05. juni 2001 - 22:30 #5
Er det en form du har gang i?
Avatar billede repsac Nybegynder
05. juni 2001 - 22:35 #6
Så skal du placere if\'sne i toppen af den side som action er sat til ...

+ at du skal kunne kende forskel på hvad der mangler ...
Brug det jeg skrev i spm. 79024:
if (empty($1)) {
  echo \'$1 er tom\';
} else if (empty($2)) {
  echo \'$2 er tom\';
} else if (empty($3)) {
  echo \'$3 er tom\';
}

Du kan vel selv erstatte $1 med password og \'$1 er tom\' med \'Du har ikke indtastet et kodeord\' etc. ...