Avatar billede guffi1220 Nybegynder
05. august 2007 - 13:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installation af linux uden cd-drev

Hej, jeg har en gammel bærbar, som jeg ikke bruger mere. Da en af mine brødre gerne ville have den, vil jeg gerne lige formatere den først og have lagt et styresystem ind. Men da jeg ikke har nogen xp til at ligge, vil jeg lægge en linux ind på den.
Sagen er dog den, at cd-rom drevet ikke virker mere. Så tænkte på, om det er muligt på nogen måde at installere den fra et andet drev? (min harddisk er delt i 2) eller via noget lan, eller hvad kan man gøre?
Lige nu ligger der xp på den, men den vil jo forsvinde ved en formatering. Og det vil heller ikke være lovligt, vis jeg lod xp ligge på den, og vil gerne have at det er lovligt..
Avatar billede vejmand Juniormester
05. august 2007 - 13:24 #1
Avatar billede guffi1220 Nybegynder
17. august 2007 - 12:35 #2
sagen er, at for at man kan starte installationen over nettet, står der, på den side du henviser til, at man skal starte den med en boot cd (hvilket jeg ikke kan bruge) eller en diskette, hvilket jeg heller ikke kan sætte i bærbaren.. :(
Avatar billede vejmand Juniormester
17. august 2007 - 12:47 #3
Jeg må indrømmme, det er ikke noget jeg ved ret meget om, men har du mulighed for at boote fra USB?

Måske dette kan hjælpe dig videre: http://wikimedia.dk/index.php/USB-n%C3%B8gle
Avatar billede guffi1220 Nybegynder
05. oktober 2007 - 00:19 #4
srry.. fik vist aldrig lukket dette spørgsmål.. jeg gik igang med at skille computeren og cd-rommen istedet, og fandt tilsidst problemet, som jeg så rettede, så fik det til at køre på den måde. Hvis du smider et svar, så får du pointene alligevel.. :)
Avatar billede guffi1220 Nybegynder
18. august 2010 - 16:10 #5
Jeg lukker denne tråd nu..