Avatar billede grimstrup Nybegynder
05. august 2007 - 11:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows fryser:(

Jeg har et problem, og jeg ved jo at hvis nogen kan hjælpe så er det jer:)

Jeg har en bærbar Dell XPS M170.

Min windows er begyndt at fryse, det er forskelligt hvor lang tid der går imellem det sker, men når det først er sket en gang f.eks. efter et par timer, så begynder det at ske næsten med det samme.. hvis jeg så lader computeren stå lidt så kan den lidt igen. Så siger i nok at det er fordi den bliver for varm, men siden det er en bærbar synes jeg næsten ikke det kan passe, jeg kan også hører at udluftningen virker endnu.. nå men hvad kan det ellers være, og hvordan kan jeg gører noget ved det?:)

Mvh
Grimstrup
Avatar billede hcma Novice
05. august 2007 - 11:21 #1
prøv lige at checke temperaturen alligevel
kan bl.a. gøres med  Everest:  http://www.hcma.dk/uploads1/div_uploads.htm

ellers i første omgang:
Diskoprydning
Defragmentering
Avatar billede aquix Nybegynder
05. august 2007 - 11:23 #2
Har selv samme problem med min stationære. Den har det dog også med at reboote og dernæst kan den så ikke finde min harddisk, så har en hård teori om, at det er min harddisk, der så småt er ved at stå af :D Men følger da lige med i tråden her.
Avatar billede nva Praktikant
06. august 2007 - 09:54 #3
Måske ram fejl - test med www.memtest86.com
Eller fejl på harddisk - scan og reparer eventuelle fejl.
Endelig kan du rydde op med Ccleaner.
Avatar billede grimstrup Nybegynder
11. august 2007 - 15:47 #4
Tror måske Ccleaner gjorde udslaget, efter jeg kørte den har jeg ikke haft problemer:)
Avatar billede nva Praktikant
13. august 2007 - 08:01 #5
Lægger et svar :)