Avatar billede skate6000 Nybegynder
05. august 2007 - 09:04 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Udskiftning af baerbar processor!

Hey..

Jeg har en bb lige nu som koerer paa en 1,6 ghz core duo sock 478..

Jeg er blevet tilbudt en core 2 duo 2,0 ghz, vil jeg kunne smide den i..??
Avatar billede allanbn Nybegynder
05. august 2007 - 10:59 #1
du er nød til at fortælle hvilken mærke & model bærbar det drejer sig om.
Avatar billede drgonzo Praktikant
05. august 2007 - 14:12 #2
core2duo 2GHZ til bærbar findes i 2 varianter T7200 og T7300, de er begge socket 479, skal du have en 2GHZ CPU, skal du have denne http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=179155
Avatar billede skate6000 Nybegynder
05. august 2007 - 19:09 #3
Det er ifoelge cpu Z nu en 479 sokkel.. Saa jeg vil ikke kunne gaa fra core duo til core 2 duo..? Som jo er det bedste ikk..??
Avatar billede skate6000 Nybegynder
05. august 2007 - 19:10 #4
Hvad jeg ved er at det er en M sokkel.. og det koerer core 2 duo os paa.. Det er en Acer Aspire 5670 med en t2050 processor og et i950 chipset..
Avatar billede drgonzo Praktikant
05. august 2007 - 20:21 #5
Jeg gik ud fra hvad du skrev, at din CPU er socket 478, hvis den er socket 479 er der jo intet problem og du kan fint skifte
Avatar billede skate6000 Nybegynder
05. august 2007 - 21:05 #6
Okay gutter.. Jeg har uploaded et billede af hvad CPU Z siger.. http://img490.imageshack.us/my.php?image=cpuzcg2.jpg

Hvilke cpuer vil jeg kunne bruge..?? Skal jeg holde mig til Yonah Serien..?
Avatar billede heltfin Nybegynder
06. august 2007 - 06:44 #7
ældre Core 2 Duos, i.e. T5300, T5400, T5500, T5600,T7200t,7400 and t7600
Avatar billede heltfin Nybegynder
06. august 2007 - 06:56 #8
jeg har opgraderet min laptop til Mobile DualCore Intel Core 2 Duo T7200, 2000 MHz (12 x 167) fra Mobile DualCore Intel Core Duo T2050, 1600 MHz (12 x 133)
Hewlett-Packard HP Pavilion dv8324
med ny BIOS upgrade... køre bare fint
Avatar billede heltfin Nybegynder
06. august 2007 - 07:08 #9
CPU: Intel Core (Yonah) / Core 2 (Merom)
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. august 2007 - 09:11 #10
der står jo socket 479, ikke 478 som du skrev i dit spm, så en T7200 burde køre ok, evt med en BIOS update hvis en sådan foreligger, som heltfin foreslår
Avatar billede skate6000 Nybegynder
10. september 2007 - 20:05 #11
nnn
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. september 2007 - 20:37 #12
nogen grund til du selv tager point efter folk har prøvet at hjælpe dig?
Avatar billede skate6000 Nybegynder
10. september 2007 - 22:27 #13
Eftersom at folk ikke har afgivet et svar, så gjorde jeg bare rent.. Prøver ikk at snyde folk, og hvis det er kan du da godt få pointene.. Tak for hjælpen, og undskyld fordi jeg tog det for givet at igen ville ha pointene da et svar ikke var afgivet.. Skriv hvis du vil ha pointsne så..
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. september 2007 - 23:18 #14
hvis du har brugt E bare en smule ville du vide at størstedelen af folks indlæg bliver lagt som kommentarer, når så spørger har fået løst sit problem beder han den/de der løste problemet om at ligge svar som så kan accepteres. På den måde undgår man at folk der ikke er kommet med noget brugbart får point fordi de har lagt et svar og spørger ikke er helt inde i hvordan man tildeler point, netop dette bliver udnyttet af nogle, som bare ligger et svar på alt med 200 point, har sågår set et spm hvor første indlæg var et spørgsmål lagt som et svar, bare for at prøve at score billige point. Kan også se at du selvhar taget point i mange af dine spm, endda størstedelen. Hvis man ikke får nogen indlæg, selv løser problemet eller ikke får brugbare indlæg er det ganske ok at beholde point selv, men ellers beder man folk om svar, hvilket du nemt kunne have gjort uden selv at tage point..

Synes du skulle læse indlæggene igennem. Har du fået den hjælp du efterlyste kan du oprette et nyt spm der hedder noget a´la point misforståelse, med et link til dette spm så folk ved hvor det kommer fra og admins ikke bliver sure. Så kan du i dette spm bede den eller dem du synes har svaret på dit spm om at ligge et svar i det nye spm. Har du derimod ikke fået den hjælp du efterlyste er det ok at beholde point selv, men så skriv det når du lukker og tager point
Avatar billede heltfin Nybegynder
11. september 2007 - 06:35 #15
jeg giver drgonzo ret i det han skriver
Avatar billede skate6000 Nybegynder
11. september 2007 - 10:52 #16
Har læst regel inlægget omkring det, og det skal ikke ske igen.. Sorry..
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. september 2007 - 11:31 #17
så skulle du måske følge sidste del af mit indlæg. BLA heltfin er jo kommet med meget hjælp :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. september 2007 - 11:31 #18
og måske kigge dine andre spm igennem