Avatar billede kulz0r Nybegynder
04. august 2007 - 14:21 Der er 5 kommentarer

Spil i Vista

Jeg har her for nylig købt en ny computer, som kører med Windows Vista. Mit problem er, at jeg ikke kan få et spil til at virke. Spillet hedder Call of Duty 2. Da jeg ofte spiller over nettet vil jeg gerne have dette spil til det, men når jeg åbner .exe-filen til multiplayer-delen (COD2MP_S.exe)kommer den ikke længere en at skifte skærmens opløsning, hvorefter den lukker programmet ned da der, som Vista skriver, er et problem med programmet. Jeg har prøvet at køre den almindeligt, men også prøvet at køre den i XP-kompatibilitet, men begge dele uden held.
Er der nogen der kender en løsning til dette problem?
Avatar billede japping Nybegynder
04. august 2007 - 14:59 #1
Jeg vil gætte på at du ikke er adminstrator på PC'en ?

Se dette link: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1969541,00.asp

Og teksten: This didn't work under Vista at first, because the OS prohibits applications from writing to or modifying anything under the Program Files directory (where Call of Duty is stored) with limited permissions. If we run the game as Administrator, the benchmark results file is produced as expected.

Log derfor ind som administrator og forsøg igen.
Avatar billede kulz0r Nybegynder
04. august 2007 - 15:24 #2
Jeg er logget ind som administrator..
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. august 2007 - 01:53 #3
Kig på om du ikke kan finde en opdateret driver til dit grafikkort. Jeg har læst et sted at der stadig er nogle bugs i de fleste Vista grfikkort drivere.
Avatar billede kulz0r Nybegynder
05. august 2007 - 13:08 #4
Det gjorde jeg i fredags, og det er en driver fra d. 28. juli, så det er den nyeste der er til mit grafikkort.. Der stod nemlig også i den readme-fil til driveren at den rettede fejl i nogle spil, men det gjorde den åbenbart ikke i mit spil..

Andre forslag?
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. august 2007 - 13:57 #5
Prøv at højreklikke -> egenskaber på genvejen til spillet og se på kompatabilitet .. prøv at lege med nogle af de indstillinger.

Jeg har desværre hverken det spil eller Vista, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig så meget mere.