Avatar billede paolomalaco Nybegynder
04. august 2007 - 10:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ram til Gigabyte GA-P35-DS3R

Jeg har lige kobt nyt MB og skal da saa ogsaa lige have nogle nye RAM da jeg har DDR ram i mit gamle system.

Men hvilke ram er best til mit system! hvis nogen kan give en god grund (Pris vs Performance) saa er det helt super!
Avatar billede peet-49 Novice
04. august 2007 - 10:22 #1
Avatar billede peet-49 Novice
04. august 2007 - 10:23 #2
Avatar billede paolomalaco Nybegynder
04. august 2007 - 10:28 #3
Jep jeg vidste godt at jeg skulle have DDR2 men synes jo nok at PC8000 er overkill!!!
Er der ikke nogle der kan give en god grund til at kobe noget der er lidt mere prismaessigt fornuftigt?
Avatar billede peet-49 Novice
04. august 2007 - 12:04 #4
Det er dog 2Gb vi snakker om.
Avatar billede paolomalaco Nybegynder
04. august 2007 - 14:27 #6
ja jeg kender godt edbpriser men ved ikke hvilken DDR2 ram jeg skal vaelge!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. august 2007 - 16:23 #7
Dit MB understøtter flg. DDR2 1066/800/667/533

Hvis du derfor vil køre med de hurtigste ram, skal du vælge ddr2 PC-8500

Vælger du de næst-hurtigste, skal du bruge ddr2 PC-6400

Du har købt et nyt med MB med P35 chipset, men skriver ikke hvilken processor du har eller evt. planer om at anskaffe.

Så det er lidt svært at gætte hvad du mener synes er bedst til prisen, men jeg ville da klart vælge de hurtigste ram hvis jeg havde købt sådan et lækkert MB.

Men du kan jo selv udforske priser m.v. på edbpriser. Du kan se en liste over 100% godkendte ram til dit MB her:

http://www.giga-byte.dk/FileList/MemorySupport/motherboard_memory_ga-p35-ds3r.pdf

Og er helt enig med peet-49 i, at du min. bør vælge 2x1GB ram
Avatar billede egr_sli Nybegynder
05. august 2007 - 23:23 #8
PC-8500 er på ingen måde overkill !!!
Priserne er faldet så meget, at det ville være åndsvagt at købe andet end pc-8500 til dit board, med mindre pengepungen er højeste prioritet.

Som der bliver nævnt, understøtter dit board 1066Mhz, så pc-8500 ram, som jo kører på frekvensen 1066mhz, er helt ideelt.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
05. august 2007 - 23:24 #9
Avatar billede paolomalaco Nybegynder
06. august 2007 - 10:04 #10
Ja det er nok pungen der bliver bestemmende denne omgang! Jeg har besluttet mig for at kobe pc-5300 da jeg kan faa 2gb for omkring 400kr. jeg kan saa altid opgradere paa et senere tidspunkt!

Ellers manage tak til jer alle!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. august 2007 - 11:12 #11
Hvad var det lige egr_sli skrev, som ikke allerede var skrevet, siden han skulle have hele puljen? :)
Avatar billede paolomalaco Nybegynder
06. august 2007 - 11:41 #12
Nej jeg ville da gerne have delt men ved ikke helt hvordan det skulle virke! Er der en maade jeg kan give jer andre nogle point?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. august 2007 - 11:56 #13
Du skulle have bedt os om at lægge et svar og så delt point mellem os :)

Læs evt. http://expfaq.dk

Nu da spørgsmålet er lukket, kan vi jo pænt spørge egr_sli, om han vil være venlig at oprette et nyt spørgsmål med point til peet-49 og moi :)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
06. august 2007 - 11:56 #14
hvis thesheriff og peet-49 gerne vil have point, opretter jeg bare et spørgsmål med 66 point til dem hver
Avatar billede paolomalaco Nybegynder
06. august 2007 - 13:52 #15
takker for hjaelpen!