Avatar billede mr.burns Nybegynder
03. august 2007 - 16:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Vista kan ikke starte. Ndisrd.sys mangler.

Hej, min tante har købt en bærbar fra netto med præinstalleret vista. Det kører fint i en 4-5 uger, men så igår kommer denne meddelse frem i dos:

Windows failed to start. A recent hardware of software change might be the cause. To fix the problem:

1.Insert you windows installation disc and restart your computer. (It didnt come with a installation disc, it just came with a windows vista "Upgrade any time any where" cd =( )
2.Chose your language settings, and then click "Next."
3.Click "Repair your computer."

If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

File: ndisrd.sys

status 0xc0000098

info: windows failed to load because a required file is mission or corrupt.

Problemet er at hun ikke fik en kopi af vista med, så kan ikke indsætte cd'en og rette fejlen.
Er der en der har den fil der kan sende den? eller har løsningen på mit problem?

Hilsen
Anders
Avatar billede hcma Novice
03. august 2007 - 17:05 #1
hvis der ikke fulgte cd'er med, må der ligge en skjult partition på harddisken med hele set-up'et.  Ud af den skulle hun have brændt sine cd'er/dvd'er, så de er/var til rådighed ved "sammenbrud"
Ved godt at min kommentar ikke hjælper  :o(

Prøv at kontakte Netto og hør om de kan skaffe en Vista-cd/-dvd
eller prøv at kontakte Microsoft.
Avatar billede mr.burns Nybegynder
03. august 2007 - 17:35 #2
Fandt ud af at jeg kunne starte computeren og vælge at starte op fra sidste gang den virkede som den skulle. Så nu er jeg ved at brænde den recovery partition ud. Så vender lige tilbage når jeg har prøvet det.
Avatar billede mr.burns Nybegynder
03. august 2007 - 18:03 #3
Brændte det ud, men der er ikke windows filer... Kun en sidderheds kopi af de ting hun har installeret.. Så det kan jeg desværre ikke bruge :(
Avatar billede strych9 Praktikant
03. august 2007 - 19:09 #4
Hvilket mærke er den bærbare?
Hvis det er en HP er det vist bare F10 knappen du skal trykke under opstart for at lave en geninstallation.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2007 - 19:27 #5
"ndisrd.sys" Er det ikke noget med en trojan horse ??
Avatar billede hcma Novice
03. august 2007 - 22:59 #6
ndisrd.sys skulle meget gerne være en netværksdriver.
klippet fra: http://x6.no/supportforum/lofiversion/index.php/t45502.html
NDIS = Network Device Interface Specification

NDIS er noe nettverksdrivere brukere og ndisrd er en del av "packet redirector" biten. Windows Vista bruker en ny versjon av NDIS og om dette oppsettet ditt prøver å installere XP versjon kan det gå dårlig, spesielt siden dette kjører i kernel mode.

sjekk om det finnes Windows Vista drivere for nettverksenheten din.

Du kan evt starte i Safemode uten Networking og avinstallere driver. Funker også med reinstall som andre foreslo.
Avatar billede mr.burns Nybegynder
05. august 2007 - 13:11 #7
Det er en HP, men under opstart kan jeg ikke finde noget hvor jeg kan reinstalle. F10 så kommer jeg bare i bios, og hvis jeg trykker F8 så kommer fejlsikret osv frem, men ikke noget setup/repair...

Der sidder ikke en derude, med den pågældende fil der kan sende den? Ville være fantastisk.
Avatar billede hcma Novice
05. august 2007 - 13:25 #8
har checket lidt mere og det kan altså også være en orm.
http://www.symantec.com/security_response/print_writeup.jsp?docid=2004-100514-1808-99

har du prøvet at scanne for vira ?
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2007 - 13:56 #9
Hvis det virkelig er en netværksdriver burde det vel ikke forhindre skidtet i at starte - har du prøvet at starte op i fejlsikret (F8) ??
Avatar billede mr.burns Nybegynder
06. august 2007 - 21:34 #10
Fejlen er periodeisk og kan ikke komme den til livs... Har prøvet at skifte netværksdrivere, men lige lidt sker der...
Avatar billede mr.burns Nybegynder
24. april 2008 - 21:45 #11
Lukker..