Avatar billede Slettet bruger
03. august 2007 - 15:29 Der er 29 kommentarer og
3 løsninger

ny router

hey jeg skulle egentlig ha købt en router fra linksys men gider egentlig ik vente de 3-4 dage det tager at sende så har overvejet at købe en med det samme

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000FhYI0XP-?ProductID=6qDD4QFHBxUAAAEOUOw03xib&CatalogCategoryID=ZATD4QFHIhkAAAEO.A803xiY

vil den være fin nok? den skal bruges til noget fælles net der ehdder A Arrownet A/S med 10/100 og hastigheden er 2048/2048
mvh
Avatar billede kong8 Nybegynder
03. august 2007 - 15:35 #1
Ja, det skulle gerne kunne lade sig gøre :)
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2007 - 15:42 #2
og du er sikker på det bare er med at slutte den til når nettet er bestilt, man behøver ik noget trådløst netværks kort, eller det er måske med i pakken?

altså der står en fordeler i lejligheden og ik andet. hvad er en switch? skal jeg også have sådan en???

er pænt forvirret nu :S
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. august 2007 - 18:56 #3
Det er det hele med for at det kan køre.
Avatar billede kong8 Nybegynder
03. august 2007 - 21:37 #4
Yes :D Så vi begge enige john :D
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2007 - 21:50 #5
også køre trådløst, right?
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2007 - 21:55 #6
please skulle gerne ha den bestilt i aften
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. august 2007 - 22:19 #7
Jep - der er trådløst USB adapter med i pakken!
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. august 2007 - 22:19 #8
aka - trådløst netkort :)
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2007 - 22:27 #9
hvorfor siger ham her så noget andet :S

http://www.eksperten.dk/spm/790204

hvor mange er der med?

ps: smid lige et svar john :D
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
03. august 2007 - 22:30 #10
Det gør jeg fordi at det er to forskellige routere du kikker på.

Den i elgiganten følger der et trådløst "netværkskort" med i form af en usb-adapter. med den i elgiganten kan du tilkoble en enkelt pc i det trådløse netværk. vil du tilkoble flere, må alle computerne have hver deres trådløse netværkskort.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. august 2007 - 22:32 #11
gonza.dk har ret - her er svar :)
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2007 - 22:33 #12
sry my bad, godt jeg ikke købte den i elgiganten så :O

så det vil altså sige at der følger flere usb adeptere med i linksys pakken så man kan være 2 på det trådløse net?

ps smid lige et svar gonza
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
03. august 2007 - 22:33 #13
En trådløs router sender et signal og på dette signal kan der tilkobles X antal computere.

Hver computer skal så have noget til at fange dette signal, derfor har du brug for et trådløst netværkskort.

Den router i SHG -> her medfølger et stk. router

Den router i elgiganten -> her medfølger et stk. router samt et stk. trådløst netværkskort.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
03. august 2007 - 22:34 #14
Du skal stadig købe trådløse netværkskort til hver computer du vil have trådløst på netværket ;-)
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2007 - 22:59 #15
Hmm, John siger da at der er X antal trådløs(e) adeptere med som også er netværkskort?????
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2007 - 23:12 #16
i snakker imod hindanden, den ene siger at der følger adeptere med så jeg kan komme på med det samme, den anden siger at det gør der ikke :S
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. august 2007 - 23:17 #17
Du blander tingene sammen...
Der følger 1 stk. USB netværkskort med i routeren fra Elgiganten.
Det er til 1 stk. pc.
Skal du have flere pc´ere på nettet skal du købe netværkskort til hver enkelt der skal på nettet.

Men du har jo ikke nævnt noget om mere end 1 pc :)
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
03. august 2007 - 23:20 #18
Tror ikke vi snakker så meget imod hinanden...

Fra elgiganten:

"Trådløs router samt USB-adapter"

IKKE "Trådløs router samt USB-adapterE"

det lille "e" er væsentligt... det betyder at der medfølger en enkelt adapter til den router.

Hos elgiganten er du trådløs med en computer uden at købe yderligere. MEN hvis du vil have 2 eller flere computere på, ja så skal du købe yderligere en adapter pr. computer.

En adapter = 1 computer der kan komme trådløst på netværket
En router = mange adaptere der kan forbinde til netværket.

Altså, en adapter kan forbinde en enkelt pc til netværket :-)
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
03. august 2007 - 23:21 #19
Det er bare mig der blander det sammen med det andet spørgsmål han har oprettet john_stigers, der nævner han to pcere
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2007 - 23:50 #20
hej tak fordi i gider hjælpe så sent....

okay så man kan altså godt koble 1 til med det samme, hvad så når der skal en til på når jeg skal holde lan, kan man så købe en ekstra adepter som passer til routeren, hvis routeren da overhovedet kan sende signal til 2???? eller skal man bare ligge et netværkskabel til computer nr. 2?
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2007 - 00:34 #21
nåååh nu forstår jeg, altså der kan kobles 1 computer til pr adepter, så hvis jeg skal have min ven forbundet til også skal jeg altså købe en ekstra adepteer?
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
04. august 2007 - 14:19 #22
Det er korrekt forstået.

Dog har Linksys'en (den ved SHG) fire almindelige netværksporte også. Så kan din ven evt. koble sig på med et kabel mens du sidder ved trådløst.

Om philips-routeren også har porte til kabler, det ved jeg ikke lige ;-)
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2007 - 15:34 #23
okay, du ved ikke om man kan købe de der adeptere seperat, altså så man kan købe en ekstra?
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
04. august 2007 - 16:35 #24
Det kan man sagtens.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2007 - 16:40 #25
ok det var da nice, har du et link til en magen til den der følger med routeren, eller bare en magen til, helst så billigt som muligt
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2007 - 17:32 #26
fordi så køber jeg nemlig den fra shg + adeptere, right?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. august 2007 - 21:13 #27
Der er i hvert fald 1 RJ45 port - det skal der jo være til opsætning :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. august 2007 - 21:14 #28
I philips routeren altså..
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. august 2007 - 21:32 #29
Den Philips router har også 4 RJ45 porte.
(Har forresten ikke set en trådløs router uden RJ45 porte!)
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2007 - 21:40 #30
så der er nok til at flere kan være på nettet på en gang?
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2007 - 21:44 #31
nvm fandt ud af det, mange tak for hjælpet, damn det var godt nok besværligt, men så faldt valget på den fra elgiganten, tak for jeres tid
(:
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
04. august 2007 - 23:06 #32
Så lidt... Og husk nu at gøre det trådløse net sikkert... Det står i brugervejledningen hvordan du gør...