Avatar billede pakster Nybegynder
03. august 2007 - 14:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Wlan med flere access points

Hey

Jeg skal have sat en netværk op med flere Access Points da det er er stort område der skal dækkes.

Jeg vil gerne have kabler mellem mine access points, altså ikke bruge deres trådløse båndbrede på at holde forbindelsen med hinnanden.

Det udstyr jeg pt bruger er 3 stk Linksys WRT54G der burde kunne dække området.

En der kan komme med en forklaring på hvordan det skal sættes op, eller evt brugbart link til hvor jeg kan se opsætningen.

Det vil ikke være noget problem evt at skulle flashe til en anden firmware.
Avatar billede kenp Novice
03. august 2007 - 23:42 #1
Det kan de fleste.. det hedder roaming eller WDS alt efter de forskellige routere. men det burde de linksys indeholde.

hvordan du skal sætte dem op, med ens SSID, men på hver deres kanal hvor der er så langt i mellem som muligt. dvs. kanal 1, 6 og 11.
Avatar billede pakster Nybegynder
04. august 2007 - 00:04 #2
Når man bare har sat op med ens ssid, kan man så Roame, altså gå fra hotspot til hotspot uden at skulle skifte netværk?
Avatar billede kenp Novice
04. august 2007 - 09:52 #3
ja
Avatar billede pakster Nybegynder
06. august 2007 - 10:02 #4
Allright, jeg ser lige om det virker og så får du point. Det er ikke sådan når man pludselig skal opsætte midlertidigt wlan for 150 mennesker. :-)
Avatar billede pakster Nybegynder
23. august 2007 - 16:20 #5
det spillede max. tak for hjælpen
Avatar billede kenp Novice
23. august 2007 - 19:23 #6
Det var så lidt.