Avatar billede metaxa Nybegynder
03. august 2007 - 12:38 Der er 5 kommentarer

Photo Explorer 8.0 og Win98

Jeg skal overføre billeder fra nyt Traveler digitalkamera til gammel maskine med Win98, dog udstyret med usb. Kameraet reagerer som forventet med en usb-menu hvor jeg vælger PC.

Til formålet bruger jeg Digital Camera Wizard i Photo Explorer 8.0. Den meddeler blot at drev A: er tomt, og ser slet ikke ud til at finde kameraet.

Er der en lille genial ting jeg kan foretage mig? Det hører med til historien at jeg kun kører med kameraets interne hukommelse, har altså ikke sat memory card i endnu........
Avatar billede Jensen DK Novice
04. august 2007 - 08:02 #1
Du skal muligvis instalere et program/drivere før Win 98 vil modtage dine billeder
fulgte der en skive med da du købte cameraet? ellers prøv at søge på Google.
Avatar billede metaxa Nybegynder
04. august 2007 - 12:28 #2
Tak for kommentar. Jo, Photo Explorer 8.0 lå på en medfølgende disk. Det gav en fejlmeddelelse (load mpeg vio driver error), som imidlertid lod sig fjerne ved  at downloade en "patch".

På disken ligger også "PC Kamera Driver", med tanke på at bruge kameraet til videokonferencer. Jeg installerede driveren, men fjernede den igen da sammenhængen gik op for mig.

Instruktionshæftet har Win2000/XP som systemkrav, mens Photo Explorer 8.0 alle andre steder påstås køre fra Win98 og fremefter. Kan jeg på nogen måde tjekke om de nødvendige drivere ligger der eller ej?
Avatar billede Jensen DK Novice
04. august 2007 - 13:07 #3
Søg på prodocentens hjemmeside.
Avatar billede metaxa Nybegynder
05. august 2007 - 18:02 #4
God idé - og tidkrævende! Jeg syntes jeg var tæt på en løsning flere gange, men så var der alligevel forskelle. En var så venlig at fortælle at hun havde fået en løsning fra sælgers Hotline, uden et ord om hvad løsningen gik ud på. Jeg vil nu selv forsøge Hotline og regner med at være tilbage med resultatet om et par dage, så finder vi også ud af det med points.
Avatar billede metaxa Nybegynder
12. august 2007 - 11:35 #5
Der er fra producentens side ikke lavet drivere der kan få mit Traveler kamera til at arbejde sammen med Win98. Når de medfølgende programmer godt kan finde ud af det, så er det fordi programmerne er ældre versioner - men det har jeg ikke rigtig nogen glæde af al den tid jeg ikke kan få mine billeder overført til PC.

Er lidt i tvivl om points, men da du inspirerede mig til at finde ud af mulighederne, får du de 50 points - så skal du kvittere med et Svar eller?