Avatar billede betahelix Nybegynder
03. august 2007 - 11:09 Der er 1 kommentar

Monitoring af web trafik

Hej.

Nogen her som kender et godt program til at lytte på nettrafik, og dermed kunne "lytte" sig til hvilke sider der bliver søgt på?

Jeg ved dette software findes, men jeg kan bare ikke finde det igen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. august 2007 - 11:17 #1
Wireshark eller ethereal er snifferprogrammer, der "lytter til netværkstrafik og dermed også trafik til web servere og hermed vil du kunne finde ud af hvilke sider på denne web server der forespørges.

Alternatit vil du i de fleste web serveres log filer se hvilke sider derer blevet forespurgt af hvem, hvis det er sat ordentligt op.

Hvis din forespørgsel går mere på søgemaskinerrne så er det andre værktøjer vi skal have fat i