Avatar billede suzyam Nybegynder
02. august 2007 - 20:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Se tv på pc.

Hvad kræves der af hardware og software for at modtage tv signaler på pc'en
Har fællesantenne.
Vil blive glad for noget hjælp, da jeg er totalt lost på det område.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. august 2007 - 23:55 #1
Blot et tv-kort og et antennesignal.

TV-kort fås både som små USB keys og som PCI kort. Jeg vil anbefale PCI kort, da det så er en hardwarechip der står for arbejdet. Ellers er det cpu'en der skal klare arbejdet. Et Tv-kort kan du også bruge til at optage udsendelser.

Jeg anbefaler Hauppauge og Pinnacle, da de har mange års erfaring med TV kort. De nyeste kort har dual tuner, så du både kan se analog og digital tv. Analog tv udgår i Damnmark om 2 år.
Avatar billede suzyam Nybegynder
03. august 2007 - 00:31 #2
Tak for hjælpen. Send et svar, så du kan få points.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. august 2007 - 01:08 #3
Det kommer her.
Avatar billede langbein Nybegynder
05. august 2007 - 19:44 #4
Et lite tips. Har brukt forskjellige typer tv kort og usb tv, men har gaat bort fra det fordi:

Kabel tv inneholder ofte en likespenningskomponent. Det havarerte sansynligvis et hovedkort for meg, foer jeg fant ut at jeg maate sette inn et galvanisk skille for a stanse denne dc komponenten.

Har nesten kun brukt et bestemt kendt fabrikkmerke som jeg ikke husker i farten. Softwaren til USB TV og til TV kort har gitt meg flere problemer med Windows XP enn alle andre ting i denne verden. Problemene har ogsaa fortsatt etter at programvaren var avinstallert. Pinnacle var det vel. Har hatt problemene baade paa Notebook og stasjonaer PC. Jeg har ikke testwet de nyeste modellene til Pinnacle paa grunn av tidligere daarlige erfaringer.
Avatar billede langbein Nybegynder
05. august 2007 - 19:48 #5
Problemet med USB tv var at alle andre usb enheter ogsaa ble gjenkjendt som Pinnacle USB TV, slik at det for eksempel ikke lengere var mulig aa bruke en USB microfon, eller en USB IP telefon. Selv etter at program, drivere og alt var avinstallert saa fortsatte problemet. Support kom ikke med noen forklaring. Loesningen ble aa installere WIndows helt paa nytt.
Avatar billede langbein Nybegynder
05. august 2007 - 19:50 #6
Det er veldig praktisk og bra aa ha TV paa PC. Fungerer veldig bra i seg selv. Problemet er bare da (i henhold til min erfaring) at da har man ikke lengere noen riktig PC.