Avatar billede mr_tob Nybegynder
02. august 2007 - 18:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Macbook til LCD - problemer

Jeg har netop købt sådan et kabel til min macbook, så jeg kan se dvd via min mac på mit samsung fladskærms tv. Når jeg sætter tingene sammen dukker min pauseskærm (nogle random billeder) op på tv'et, mens ikonerne fra skrivebordet fortsat ligger på mac'ens skrivebord og altså ikke popper op på tv'et, som de burde.
Jeg har forsøgt mig med en macbook pro, og her virker det helt efter hensigten - selve mac'ens skrivebord popper op på tv'et og sætter man feks en film igang, starter den så på selve tv'et, mens mac'en ikke viser noget.
Med min macbook virker det altså næsten omvendt. Sætter jeg en film igang starter den på computeren, mens pauseskærmen fortsat kører løs på selve tv'et. Hvad er der galt?
Avatar billede kfz Nybegynder
02. august 2007 - 19:01 #1
nu ved jeg ikke det helt store om mac, men er du sikker på at du har valgt din mac som primær skærm og dit tv som sekundær?
Avatar billede mr_tob Nybegynder
02. august 2007 - 19:16 #2
Nej, det er jeg bestemt ikke sikker på, så forklar mig endelig, hvordan jeg laver den instilling.
Forsåt bare ikke, hvorfor der så overhovedet popper noget op på tv'et...
Avatar billede mr_tob Nybegynder
02. august 2007 - 19:26 #3
Det her jeg lige fundet ud af, og problemet er hermed løst. Tak for hjælpen.
Avatar billede kfz Nybegynder
02. august 2007 - 23:02 #4
ok, som sagt ved ikke så meget om mac, kender bare problemstillingen fra pc.

så vil jeg lige smide et svar, hvis jeg har misfortolket det, så afviser du bare svaret :)
Avatar billede killifish Nybegynder
03. august 2007 - 01:38 #5
Som du sikkert fandt ud af skal der trykkes et par gange på F7 - eller Skærm-indstillingsvinduet skal åbnes inde på Systemindstillinger og der kan primær/sekundær skærm indstilles.