Avatar billede hasse16 Nybegynder
02. august 2007 - 14:04 Der er 5 kommentarer

Frontpage webbot

Hej Alle,

Vi er nogle stykker som sammen arbejder på en hjemmeside. Problemet er dog, at nogle bruger frontpage, mens andre bruger dreamweaver. På alle siderne er der indsat frontpage's webbot timestamp for sidste redigering. Dem der har dreamweaver kan dog ikke få deres program til at opdatere datoen for sidste redigering. Er der nogen der ved hvordan dette kan løses? Man kunne vel selv skrive datoen, men bliver der så ikke et problem med "checksum" ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. august 2007 - 14:37 #1
Der er to problemer i det:

Lige så snart du taler frontpage webbot, så taler du også frontpage server extentions.
Dreamweaver og frontpage er ikke integreret og taler stort set ikke sammen.

Du kan sikkert løse problemet scriptmæssigt men det bliver noget rod næsten lige gyldigt hvad du gør.

Mit forslag er at skille de to værktøjer ad, så dreamweaver ikke skal redigerer de sider som frontpage har haft fat i og omvendt. Som minimum bør dokumenter lavet i dreamweaver ikke åbnes i frontpage. Du risikerer i yderste konsekvens at frontpage sletter koder som dreamweaver har lavet hvis du blander de to værktøjer, da frontpage i visse tilfælde koldt sletter ting den ikke forstår. Visse koder bør under ingen omstændigheder åbnes med frontpage.

Hvis du ikke kan opdele, så prøv om du kan starte dokumenterne i frontpage og så lave de mere avancerede ting i dreamweaver og når først dokumenterne er overtaget af dreamweaver, så hold dem der
Avatar billede hasse16 Nybegynder
02. august 2007 - 14:49 #2
Tak for dit råd, men jeg bliver desværre nødt til at kunne gøre det begge steder. Det har virket før, men efter et serverskifte, er det kun frontpage der opdaterer datoen.?
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. august 2007 - 15:06 #3
Er skiftet kun hardware eller taler vi også operativsystem version?
Avatar billede hasse16 Nybegynder
02. august 2007 - 15:18 #4
Det skal jeg ikke kunne svare dig på, jeg har intet med server osv. at gøre. :(
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. august 2007 - 08:18 #5
Så bliver det umuligt at svare på. Hvis det har virket før og ikke virker nu, så er man nødt til at vide hvad der er ændret i forhold til da det virkede for at kunne få det til at virke igen.