Avatar billede kroholt Nybegynder
02. august 2007 - 12:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af exceldata fra Access

jeg har et link fra excel til access, hvor det er en tabel.

Hvordan kan jeg opdatere access tabellen uden at skulle åbne excel-arket?

F.x. hvis jeg indsætter funktionen +Now() i excel. Hvordan kan jeg opdatere den viste dato/tidspunkt direkte i access uden først at skulle åbne excel-filen.
Avatar billede mugs Novice
02. august 2007 - 19:51 #1
Du kan sammenkæde excel arket med Access så excel vises i acess som en ekstra tabel. Så er du samtisig fri for din ekstras tabel i Access.
Avatar billede kroholt Nybegynder
03. august 2007 - 08:22 #2
Jeg har allerede linket /sammenkædet de to programmer, så xls.arket vises som en tabel i access.
Det jeg gerne vil er, at xls. dataen kan opdateres direkte fra Access, evt via macro. Jeg vil gerne undgå, at jeg skal åbne og gemme xls.arket inden jeg kan arbejde videre med tabellen i access
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2007 - 11:42 #3
Hvis tabellen ligger i Access så kan du jo bare lave en tilføjelsesforespørgsel!~)