Avatar billede ppcbandit Nybegynder
01. august 2007 - 22:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Efter reinstallering har jeg ingen trådløs forbindelse

Jeg fik en Thinkpad R51 helt clean, som jeg har installeret med XP pro SP2. Førhen har den godt kunne komme på trådløst netværk. Når jeg går ind i device manager, har jeg under network adapters en Intel(R) Pro/MT Mobile connection samt 1394 net adapter. Der er et gult spm ved other devices, som jeg formoder er den wireless som ikke virker (?) - men jeg kan ikke update driver. Har prøvet "Everest ultimate", den info den viste ved det gule spm tegn, var at PCI enheden er Intel Pro/wireless 2200BG Network Connection. Derefter prøvede jeg at downloade Intels wireless ID tool - men den sagde at der intet var installeret. Jeg har læst mange af de spm/svar her på eksperten - og svaret er der måske også - men jeg aner ikke hvad det er jeg skal installere - er det en driver, en adapter (aner ikke forskellen). Og på intels side er der MANGE forskellige muligheder der indeholder "wireless" eller "wlan". Jeg har ikke meget viden på området, så et svar for "dummies", er det jeg har brug for :-). Det skal nævnes, at jeg kan godt oprette internet forbindelse med kabel. Og jeg har en anden pc som går på mit trådløse netværk herhjemme uden problemer.
Avatar billede ppcbandit Nybegynder
01. august 2007 - 23:22 #2
Det fik jeg ikke nævnt, men har ligeledes forsøgt uden held. Har installeret IBM Thinkpad Wireless LAN Adaptor Software i går.
Avatar billede ppcbandit Nybegynder
01. august 2007 - 23:43 #3
Men har lige gået tilbage via dit link, og har ikke installeret den rigtige driver. Det har jeg nu, og det virker! Tak for at vise den rigtige vej - jeg overfører points. Hilsen PPCBANDIT
Avatar billede ppcbandit Nybegynder
01. august 2007 - 23:53 #4
Men har lige gået tilbage via dit link, og har ikke installeret den rigtige driver. Det har jeg nu, og det virker! Tak for at vise den rigtige vej - jeg overfører points. Hilsen PPCBANDIT
Avatar billede ppcbandit Nybegynder
01. august 2007 - 23:56 #5
Oskar - vil gerne give dig points - så venligst lav et svar.....
Avatar billede oskar Nybegynder
02. august 2007 - 10:38 #6
Så må jeg jo hellere smide et svar.
Avatar billede ppcbandit Nybegynder
02. august 2007 - 14:12 #7
Oskar - du skal lave et "svar" og ikke en "kommentar" - ellers kan jeg ikke give point, og lukke spørgsmålet.
Avatar billede oskar Nybegynder
02. august 2007 - 15:13 #8
ups