Avatar billede miagy Nybegynder
01. august 2007 - 09:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Office 2007 kompatibel med 2003?

Hej Alle

Jeg har et problem med, at åbne excel filer som er lavet i Excel 2007 i Excel 2003. Hvad er problemet? Findes der evt. et konverteringsprogram, som kan konvertere 2007 filerne til 2003 udenom Excel?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
01. august 2007 - 09:40 #1
Det ligger allerede i Excel 2007. Tag et kig på de muligheder du har når du gemmer en fil - jeg kan ikke huske præcist hvad de kalder punktet, men mener det er noget med Classic (ville kontrollere, men får først 2007 senere i dag).

Derudover er der et konverteringsprogram på Microsoft's hjemmeside, der gør Office 2002 og 2003 i stand til at læse de nye formater. Hvis Office ellers er holdt opdateret, vil den tilbyde dig at hente den når du forsøger at åbne en Office 2007-fil.
01. august 2007 - 09:43 #2
Du kan gratis downloade en kompatibilitetspakke fra Microsoft, der gør at du kan arbejde med 2007-dokumenter i Office 2003 og tidligere.

http://office.microsoft.com/da-dk/word/HA100444731030.aspx
Avatar billede miagy Nybegynder
01. august 2007 - 13:00 #3
Hej igen

Mange tak for Jeres svar. Mit problem er, at mine Excel filer er så store og fyldte med makroer, at konverteringsprogrammet ikke kan udføre konvertering. Jeg har snakket med Microsoft om problemet og de kender godt til fejlen!
Min nuværende situation er, at jeg laver en stor Excel (fyldt med makroer osv.), gemmer den i 2003 format, mine kollegaer åbner den i 2007 og prøver at gemme den tilbage til 2003 format. Dette kan dog ikke lade sig gøre og Excel laver en fejl og lukker. Kender i problemet og ved i hvordan det kan løses?
Avatar billede miagy Nybegynder
02. august 2007 - 08:48 #4
Hej igen

Jeg vil jo rigtig gerne kunne give jer nogle point, men for at jeg kan gøre det, skal i skrive tilbage som et "svar" (man kan enten skrive en kommentar eller et svar).
Ellers mange tak for hjælpen
02. august 2007 - 09:13 #5
Jeg tror desværre ikke der er nogen løsning for dig - udover at arbejde med samme version af Excel på maskinerne.

At du har spurgt Microsoft - som kender problemet, men ikke løsningen - tyder også herpå.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
02. august 2007 - 10:43 #6
Jeg springer bare over her. :)