Avatar billede mark_j Nybegynder
31. juli 2007 - 20:48 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ingen opstart

jeg har et bundkort med en processor monteret, jeg har tilsluttet min psu som jeg har testet og alt output strøm er som det skal være, jeg har testet power knappen den skulle være okay.
Nu tænder jeg for psu og der kommer lys i bundkort når jeg trykker på power sker der absolut intet! jeg prøver med et andet bundkort og processor nøjagtigt det samme resultat.
Kom med nogle guldkorn please?
Avatar billede kfz Nybegynder
31. juli 2007 - 21:06 #1
hvad mener du præcis med ingen opstart? går ud fra at du også har monteret ram GFX osv?

i så fald, kommer der ikke noget billede på skærmen eller hvordan?
Avatar billede mark_j Nybegynder
31. juli 2007 - 21:43 #2
det var for at udelukke at fejlen lå ved nogen af de andre komponenter, så jeg tog dem ud.
Det der sker er at der sker absolut intet ikke engang en blæser der tager en omdrejning og burde den ikke i det mindste starte blæser? eventuelt et bip fra bios
Avatar billede kfz Nybegynder
31. juli 2007 - 21:51 #3
jo umiddelbart burde der komme gang i blæserne, ellers kan din cpu jo brænde af, har du prøvet også at have ram i?

og det andet bundkort og processor du snakkede om, var det begge dele der har virket i en anden maskine?
Avatar billede mark_j Nybegynder
31. juli 2007 - 21:53 #4
kan det være strømforsyningen der fejler selvom jeg kan måle output på den?
Avatar billede mark_j Nybegynder
31. juli 2007 - 21:54 #5
jeg har haft det hele monteret oogså taget det ud igen en del ad gangen og ja det ene bundkort og processor er helt nyt.
Avatar billede kfz Nybegynder
31. juli 2007 - 21:57 #6
det lyder meget som strømforsyningen, specielt når du har prøvet med 2 "sæt" bundkort og cpu.

har du mulighed for at låne en strømforsyning af en ven eller lign.?

hvad bundkort og processor er det du har?
Avatar billede kfz Nybegynder
31. juli 2007 - 21:58 #7
en anden ting, er du sikker på at du har monteret powerknappen rigtigt på bundkortet?
Avatar billede mark_j Nybegynder
01. august 2007 - 08:51 #8
ja den skulle være monteret rigtigt og jeg har også prøvet med en anden powerknap, jeg har ikke mulighed for at låne en psu så jeg må nok investerer i en ny men de kan vel også fås for en 300kr
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. august 2007 - 08:57 #9
Hvis du har et godt multi-/voltmeter, kan du jo prøve at måle de forskellige spændinger for at se om din psu fejler.

Pil alt fra psu'en og kortslut den grønne med en af de sorte på dit ATX 20/24 pin stik.

Så kan du ellers måle løs :)
Avatar billede kfz Nybegynder
01. august 2007 - 12:02 #10
prøv evt at kortslut de 2 ben, som powerknappen er monteret på(hold tungen lige i munden mens) kan tænkes at knappen fejler, selvom det ikke er det mest sandsynlige.

hvilket bundkort og processor er det du har?
Avatar billede mark_j Nybegynder
01. august 2007 - 12:48 #11
jeg har nu målt på psu alt ser fint ud og jeg har målt på powerknap og jeg har prøvet en anden powerknap, til sidst bestilte jeg en ny psu så må vi se imorgen om det er årsagen :(
Avatar billede kfz Nybegynder
01. august 2007 - 13:48 #12
ok, har nemlig tidligere oplevet en powerknap der var defekt.
Grunden til jeg spørger om bundkort og processor, er at jeg så muligvis kunne finde problemet der.
Avatar billede mark_j Nybegynder
01. august 2007 - 16:17 #13
sorry det glemte jeg at svare på A8N32-sli deluxe, a8n-sli premium og en athlon 3200+, 3000+
Avatar billede kfz Nybegynder
02. august 2007 - 18:58 #14
der er ikke umiddelbart noget mistænkeligt at se, venter til jeg hører din erfaring med anden PSU
Avatar billede mark_j Nybegynder
06. august 2007 - 10:18 #15
Psu ankom noget forsinket pga postdanmark men det kommer vel ikke bag på nogen, nu køre alt fungere fint, tilsyndeladende har der været en fejl på psu på trods af at jeg kunne kortslutte den og måle korrekt output.
Smid et svar kfz for din ihærdige indsats :)
Avatar billede kfz Nybegynder
11. august 2007 - 19:18 #16
undskyld min sene tilbagemelding, men er først lige kommet ind af døren fra en uges ferie :)

er glad for at det virker, lyder da godt nok også mærkeligt at strømforsyningen havde skylden når outputspændingerne var fine, men du får da lige et svar fra mig :)