Avatar billede boheme Nybegynder
31. juli 2007 - 12:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke fjerne skrive beskyttelse på delt mappe?

Hej. Vi har  MS netværk over en lokal server. Jeg vil gerne kunne sidde på en computer og ændre i et excel ark på en anden computer (dvs åbne og gemme excel arket på den anden computer). Jeg kan finde ud af at dele filen på computer A så jeg kan åbne, læse, downloade den fra computer B. Men jeg kan ikke få lov at ændre i den, dvs gemme en anden version af filen på computer A. Jeg har været inde i folderen på computer A og givet mig fuld adgang til at skrive/slette med videre. Men når jeg åbner filen fra en anden computer så står der xxx.xls [read only]. Jeg godt fjerne markeringen med skrivebeskyttelse i dne pågældende folder på computer A, men så snart jeg åbner filen igen (eller mappen) så er mappen pludselig blevet skrivebeskyttet igen?
Kan dette problem løses? ie HVORDAN kan jeg få lov at gemme filer på en anden computer gennem vores netværk?
Tak for hjælpen
Avatar billede steffansp Nybegynder
31. juli 2007 - 19:43 #1
Hmm.. Et skud i tågen, har du tilladt at computer B må ændre i filen på computer A?
http://peecee.dk/?id=60415
Markeret med en rød ring - skal være afkrydset. Og så har du tilladelse at ændre/slette/oprette - alt hvad du ønsker.
Avatar billede boheme Nybegynder
01. august 2007 - 12:03 #2
Hej steffansp. Tak for svar.
Screenshottet ser noget anderledes ud end på min computer, måske fordi det er en home edition (jeg har pro), anyway så var der faktisk der på forsiden en box man kunne ticke af hvor man kunne give tilladelse til at ændre i filerne! Troede ellers jeg havde prøvet alt, men liige den der havde jeg overset :-)
Læg et svar.
Tak
Avatar billede steffansp Nybegynder
01. august 2007 - 12:22 #3
Håber du fik det til at virke.. Og ja har jeg 4 pro computer og sådan ser det ud..

Mange tak for point ;) Fortsat god dag..
Avatar billede boheme Nybegynder
01. august 2007 - 13:10 #4
Hej.
Ja det ser altså lidt anderledes ud hos mig http://peecee.dk/?id=60488 . Men nu virker det. tak
Avatar billede steffansp Nybegynder
01. august 2007 - 13:35 #5
Det er fordi du ikke bruger simpel filedeling :P
mappeindstillinger>brug simpel filedeling..
Men ligemeget hvis det virker..
Avatar billede boheme Nybegynder
01. august 2007 - 13:55 #6
Jo den er slået til, ellers tror jeg ikke at det ville have virket?