Avatar billede dobbel_mango Praktikant
30. juli 2007 - 21:13 Der er 10 kommentarer

Problemer med fjernbetjening til HP bærbar!

Hej der

Min bror har anskaffet sig en HP Pavilion dv6***eu og der er selvfølgelig en medføldende fjernbetjening.
Vi kan bare ikke få denne fjerbetjening til at virke. Kan ikke sige om det er fjernbetjeningen eller computeren den er gal med, men virker gør det altså ikke!

Hvad kan der være galt ?

/dobbel_mango
Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
30. juli 2007 - 21:17 #1
Det kan være batteriet det er galt med!
Avatar billede dobbel_mango Praktikant
30. juli 2007 - 21:18 #2
Har sat det medfølgende batteri i. Skal selvfølgelig ikke kunne sige om batteriet er problemet, da vi ikke lige har nogle 3V batterier i huset til at tjekke efter med, men det skulle da være underligt at få et batteri uden strøm på med til computeren.
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
30. juli 2007 - 21:24 #3
prøv at se under enhedhåndtering om der skulle være nogle enheder som der ikke er installeret. for det kunne nemt være at det var din infrarøde port defr ikke er indstalleret.

kører du med vista?
Avatar billede dobbel_mango Praktikant
30. juli 2007 - 21:25 #4
Ja det gør han, og prøver lige at kigge på det
Avatar billede dobbel_mango Praktikant
30. juli 2007 - 21:32 #5
Synes ikke rigtig jeg kan finde noget i enhedshåndtering om nogen enheder der ikke er installeret. Er ikke så ferm på dette område.
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
30. juli 2007 - 21:39 #6
hvis der er nogle punkter der er et gult udråbstegn ud for så er det sikkert der den er gal. ellers så tjek lige batteriet. det kan du gøre hvis du har et voltmeter/multimeter
Avatar billede dobbel_mango Praktikant
30. juli 2007 - 22:05 #7
Der er ikke nogen punkter med gult udråbstegn ud for.
Jeg kan desværre ikke tjekke batteriet med et voltmeter, bl.a. fordi vi ikke lige kan finde vores voltmeter og min far mener ikke at batterier af denne type kan tjekkes med voltmeter.

Det er denne type
http://www.watchbattery.co.uk/shop/BB-3032.jpg
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
30. juli 2007 - 22:10 #8
batterierne kan sagtens tjekkes. du skal bare finde plus og minus. jeg mener at plus er lige i kanten og minus er hele bundpladen. elle også er det omvendt
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
30. juli 2007 - 22:15 #9
husk at sætte dit voltmeter til DC
Avatar billede dobbel_mango Praktikant
30. juli 2007 - 22:17 #10
Batteriet var helt fuldt - så det er ikke der problemet ligger!