Avatar billede foxterri Nybegynder
30. juli 2007 - 19:46 Der er 15 kommentarer

reparere partion på usb stick?

Hejsa. Jeg har været så smart at slette partitionen på min usb dims, da jeg skulle instalere windows xp forny af. jeg så en partition på omkring 2 gb, og havde slet ikke tænkt på det kunne være min usb stick partion. så troede bare det var noget ledig plads jeg aldrig havde brugt på min comp. Så derfor kom jeg til at slette partionen. Har dog ikke formateret den. jeg har alt backup på den usb-pen. Kan den reddes og hvordan? selvfølgelig helst med freeware programmer.

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh. Glen
Avatar billede off-line Nybegynder
30. juli 2007 - 20:10 #1
Der er PCinspector, det er gratis, købeprogrammet "getdataback" er bedre
http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm
Avatar billede off-line Nybegynder
30. juli 2007 - 20:12 #2
Ps. der findes programmer, som gan gendanne partitiontabellen, når du bare har
slettet men ikke formateret.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. juli 2007 - 20:18 #3
Kan det ikke bare ordnes i "Diskhåndtering" i Windows, som det kan på et hvert andet drev? Jeg kan både fjerne og oprette partitioner på mine USB penne i hvert fald, så mon ikke også du kan. :0)

Højreklik på "Denne computer" > vælg "Administrer" > vælg "Diskhåndtering".

Højreklik på det drev du vil arbejde med og foretag dine valg i menuen.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. juli 2007 - 20:28 #4
victor-1 - Men så ryger hans backup jo:)
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2007 - 20:33 #5
Avatar billede off-line Nybegynder
30. juli 2007 - 20:51 #6
Jeg har lige prøvet at slette partitionen på en USB stik, for at prøve at genskabe
den med Acronis. Men i diskhåntering kunne partitionen slet ikke slettes.
Kun formateres med fat og fat32.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. juli 2007 - 22:14 #7
@fri4alt
Jeg må med skam indrømme jeg var for hurtig på aftrækkeren... Jeg kan heller ikke slette/oprette nye partitioner på USB sticks nu, men syntes altså jeg har kunnet det tidligere. Imidlertid undrer det mig så noget, at opretter var i stand til at gøre det under installationen af XP.

Gad vide om der i virkeligheden er tale om en USB disk i dette tilfælde? Jeg har godt bemærket opretter skriver "stick", men bider også mærke i udtrykket "USB dims".
Avatar billede off-line Nybegynder
30. juli 2007 - 22:46 #8
Victor-1 > Ja stik eller HD, det er da en forskel, som gør en forskel:)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. juli 2007 - 00:21 #9
Det gør det unægteligt. ;o)
Men alt andet lige, så tror jeg ikke det blive så lige til, at gendanne de mistede data når partitionen er slettet.

Indrømmet... jeg kender ikke meget til genoprettelse af partitionstabellen, men har svært ved at forestille mig, at den "gendannes" som sådan. Jeg vil snarrere tror der er tale om etablering af en ny, hvorved data vel i nogen grad overskrives - eller har jeg helt misset pointen her?
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2007 - 07:50 #10
"Men alt andet lige, så tror jeg ikke det blive så lige til, at gendanne de mistede data når partitionen er slettet."  Så bør du lige finde en gammel harddisk og kigge på det link jeg lagde 30/07-2007 20:33:09, så tvivler du ikke længere
Avatar billede off-line Nybegynder
31. juli 2007 - 10:28 #11
Jeg har prøvet at gendanne en slettet partition med Acronis Disk Director Suite.
Jeg slettede partitioneni diskhåntering. Så åbnede jeg Acronis og lod den lede
efter mistede partitioner. Den fandt øjeblikkelig den mistede partition og reparerede den, og alt på partitionen var bevaret. Så jo det kan sagtens lade
sig gøre. helgec metode har jeg ikke prøvet, men han har jo stor IT viden, så
jeg tror på det. Det er selvfølgelig meget mere besværlig end med Acronis, men
Acronis Disk Director suite koster så 49.99 euro, men den kan selvfølgelig også
så meget andet: http://eu.acronis.com/enterprise/products/diskdirectorsuite/
Avatar billede foxterri Nybegynder
31. juli 2007 - 11:15 #12
fri4alt. Jeg har lavet det med PCinspector. så derfor vil jeg gerne give dig point, derfor tænkte jeg på om du ville lave et svar istedet for dine kommentarer sådan jeg kan give dig point ;). jeg har dog ikke fikset partionen. men fik reddet filerne derfra. Så det er fint nok.

Helgec. jeg prøvede også det du skrev, men det virkede desværre ikke.
Avatar billede off-line Nybegynder
31. juli 2007 - 11:29 #13
Nå det var da fint at PCinspector kunne klare det. Så er resten jo også ligemeget,
for så formaterer du bare du bare i diskhåndtering, som victor-1 skriver.
Var det forresten en USB stik eller var det en USB HD?
Takker for point:)
Avatar billede foxterri Nybegynder
01. august 2007 - 18:18 #14
det var en usb stick. :)
Avatar billede off-line Nybegynder
01. august 2007 - 18:23 #15
Ok! Du undrer dig måske over at asgotbo har lagt et svar, men det er for jeg har
skiftet brugernavn, og så skifter det automatisk fri4alt ud:)