Avatar billede ipbirk Nybegynder
30. juli 2007 - 18:56 Der er 2 kommentarer

Negativ/stregtegning

Hej
Jeg har fået en vanskelig opgave, jeg skal lave et farvefoto af en bil om til sort/hvid som stregtegning, eller hvis det ikke kan lade sig gøre så skal farvefotoet laves om til sort/hvid og som negativ. Men jeg vil fortrække stregtegning
Avatar billede hcma Novice
30. juli 2007 - 20:55 #1
1. åbn dit billede
2. kopier dit baggrundslag  (marker baggrundslaget i lagpaletten og træk det ned på Create new layer-knappen)
3. Inverter dit kopilag (Image -> Adjustments -> Invert)
4. stadigvæk Kopilaget -> Image -> Modes -> Greyscale  (og du skal IKKE Flatten/sammenkopiere lagene når du bliver spurgt om det)
5. i layespaletten står blending mode til Normal og den skal du ændre til Farveudtværing/Color dogde  (måske forsvinder billedet helt nu, men det ændrer vi nu)
6. Filter -> Blur (sløring) -> Gaussian blur -> her indstiller du radius og eksperimenterer dig frem til du får et tilfredsstillende resultat (og husk at vinge af i Eksempel)
7. klik OK
Avatar billede ipbirk Nybegynder
31. juli 2007 - 10:52 #2
Hej igen
Jeg har stadigvæk store problemer med at få en stregtegning ud af farvebilledet, jeg tænkte på om der var nogen som ville gøre det for mig, jeg kan sende billede på en mail.
Det skal være en stregtegning i A4 størrelse og bagrunden skal fjernes, altså kun bilen skal være tilbage.